יום שני, 10 בינואר 2011

אחסון אתר כמו שצריך

כיום, בעידן בו האינטרנט משמש לחשיפה מוגברת ולשיווק חכם של עסקים רבים, כל בית עסק מעוניין באתר אינטרנט אשר יציג את המוצר, השירות או הפרופיל שלו בפני מיליארדי גולשים מכל רחבי העולם. מטרה זו הובילה לכך שמדי שנה אנו נחשפים לכמות גדולה יותר של אתרי אינטרנט עסקיים ופרטיים.

"בית" לאינטרנט


שכרתם את שירותיו של מעצב אתרים, כותב תכנים ובונה אתרים וכעת כאשר אתם שבעי רצון מהתוצאה, אתם בוודאי מעוניינים לדעת מה תצטרכו לעשות על מנת שהאתר שלכם יופיע ברשת האינטרנט ותוכלו לבצע בו פעולות שונות, כגון: הוספת אפליקציות, שינוי, עריכה ומחיקה של תכנים שונים, קבלת מיילים והעלאת קבצים שונים לשרת. התשובה היא: עליכם למצוא חברה שתספק לכם שירות של אחסון אתרים.

מהו אחסון של אתר


אתר אינטרנט חייב להיות מאוחסן על שרת אינטרנט
דהיינו, כל הקבצים אשר משויכים לאתר האינטרנט שאותו בחרתם לבנות, לקדם ולהציג בפני קהל הגולשים, חייבים להיות מאוחסנים בשטח דיסק של שרת המשויך ומותאם לעבודה באינטרנט.
כיום, קיימת כמות גדולה של ספקים בעלי שרתי אינטרנט מסוג זה, המציעים לכל גולש שירות של אחסון האתר על השרת שלהם.

חשוב להדגיש שגם לקידום אתרים יש פן חשוב מאוד בכל הקשור לאחסון האתר, מומלץ שאתר ישראלי יאוחסן בשרת בארץ ישראל, הפיתוחים האחרונים של גוגל שמים את הדגש על "קירבה גאוגרפית" של נותן השירות לזה של המשתמש במנוע החיפוש של גוגל, לכן בשלב האופטימיזציה או בליווי בהקמת אתר, חשוב לקחת אחסון איכותי אשר נמצא במדינה בה האתר פועל.

לתשומת לבכם ישנם שרתי אחסון אינטרנט הממוקמים בישראל ואילו אחרים ממוקמים במדינות שונות ברחבי העולם. אם האתר שלכם בעברית ומיועד לקהל גולשים ישראלי, מומלץ לבחור בספק אשר מחזיק בחוות שרתים הממוקמים בישראל.
יש לוודא כי מדובר בשרתים אשר עומדים בסטנדרטים גבוהים וכן לבדוק מהו נפח האחסון הנדרש לאתר או לאתרים שאתם מעוניינים להעלות לרשת האינטרנט.

חשוב לוודא לפני בחירת ספק אחסון


לפני שאתם בוחרים בחברה ובחבילת אחסון לאתרי האינטרנט שלכם, כדאי שתחליטו מראש מהם הנתונים להם אתם זקוקים ובהתאם לאלו בחרו בחבילה המתאימה לכם.
• שטח אחסון- חשוב מאוד שתבררו מהו גודל סך כל הקבצים באתר האינטרנט שלכם ועל פי נתון זה בחרו חבילה המותאמת לנתון זה.
• נפח תעבורה חודשי- חשוב לבחור בחבילה בעלת נפח תעבורה המתאימה לכם. דהיינו, אם אתם מעוניינים שגולשים יצפו בדפים ויורידו קבצים בכמות תעבורה (תנועה) של 10 GB, בחרו חבילה של 10 ג'יגה בייט וכן הלאה.

• מיקום השרתים- בחרו בשרתים בינלאומיים אם האתר מכוון לקהל בינלאומי, אך אם האתר מיועד אך ורק לקהל יעד של ישראליים בחרו שרת בישראל שכן דבר זה ימנע מכשולים שונים כמו למשל, הפרשי שעות כאשר אתם זקוקים לתמיכה טכנית וכן מחסומי שפה וצפיפות בפס.
• תמיכה במסדי נתונים ושפות תכנות- חשוב שתשאלו את החברה המספקת לכם שירותי אחסון אתרים על גבי איזה שרתים מאוחסנים האתרים שלכם והאם השרת וכל הקשור בו תומך במסדי נתונים שונים ושפות תכנות שונות.

כמו כן, מומלץ לברר מהי מערכת השליטה והבקרה שחברת האחסון מספקת לכם, איזה גיבוי ניתן לעשות, מספר תיבות הדואר האלקטרוני שהחברה יכולה לספק לכם, ניהול קבצים, גישה אליהם ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה