יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

כלי מנהל האתרים מציג נתונים שגויים

איני יודע אם הצגת הנתונים השגויה היא בעיה רישמית (כי לא מצאתי על כך דיווחים) אך נראה שבכלי מנהל האתרים החלו להופיע תופעות מוזרות ביותר, ונתונים השתנו לחלוטין ומוצגים בצורה שגויה ופגומה. סטטיסטיקות סריקת האתר, צנחו בצורה חדה והנתונים שנראים בגרף אינם תואמים את אלו שהופיעו בחודש האחרון או זה שלפניו. כמו כן לא ניתן לראות את מספר הקישורים הנכנס לאתרינו, למרות שלפני שעתיים היה ניתן.



כלי מנהל האתרים מסרב לפתע להציג בפניי את הקישורים הנכנסים לדומיין שלי, בטענה שאין לי קישורים נכנסים. מצד שני הסריקות של האתר הופסקו וגוגל מראה לי שהבלוג שלי לא נסרק מהתשיעי לחודש.



 עד לפני כמה ימים ראיתי במפורש שנסרקו העמודים החדשים שכמובן נוספו לבלוג במהלך חודש נובמבר לאחר התשיעי לחודש (האם שוב יש בעיה של סריקת דפים בבלוגספוט?)

בעיית סריקה בבלוג ספוט ואתרי בלוגים גדולים


באוקטובר האחרון חלה תופעה מוזרה שגוגל הפסיק לאנדקס אתרי בלוגים גדולים, ודפים שהופיעו באינדקס נעלמו, גרסאות קאש שובשו וחזרו אחורה ושלל תופעות שונות שחלו עקב הבעיה, פוסטים שנפתחו בפורום הטכני של גוגל הסבו את תשומת לב הצוותים והבעיה תוקנה לאחר כמה זמן.

היום בבוקר, שנתקלתי בנתונים הללו רצתי מהר לבדוק היכן ממוקם הבלוג שלי, אולי מישהו החליט לחבל בו. ומצאתי שהוא נשאר במקומו, נראה שרק הנתונים עצמם משובשים, או שהאתר שלי בתהליכי תעופה למקומות אחרים באינדקס :) . חשוב לציין שזו לא פעם ראשונה שהדבר קורה ויכול להיות שיש כאן שינוי בפתח.

בדרך כלל כאשר גוגל מוסיפים ומטמיעים שינויים במערכת הנתונים משתבשים או שאולי מדובר ב-Google Instant Previews ששינה את כל חוקי המשחק והנתונים המוצגים לנו בכלי מנהל האתרים פשוט השתגעו לחלוטין, כך או כך אנחנו עם האצבע על הדופק בכל נושא הנתונים ונמשיך לדווח במידה ונגלה שזו בעיה רישמית, אם יש לכם אתרים שבכלי מנהל האתרים לפתע נעלמו להם הקישורים הנכנסים, תרגישו חופשי לדווח.

2 תגובות:

  1. לא חוויתי בעיה דומה. מה שכן, גוגל ביקש ממני לאמת גם את גרסת האתר עם www, אבל טען שאין לו נתונים עליה למרות שיש כמה קישורים מאוד ותיקים גם לשם... זה קצת מוזר כי בכלי ניהול האתרים עצמו אתה קובע גרסה מועדפת ואצלי היא בלי www... (בדיעבד לא הייתי ממליץ על זה כי רוב האנשים מקשרים בצורה טבעית עם www).

    השבמחק
  2. מעולם לא נתקלתי בתופעה שאתה מדבר עליה
    אצלי הכל מוצג כמו שהיה.

    השבמחק