יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

קידום אתרי אינטרנט – אחת ההוצאות החשובות בחייו של עסק

הכנסות מול הוצאות – זהו המאבק הנצחי של כל יזם ומנהל צעיר אשר פתח ומנהל עסק ומנסה לא רק לשרוד כלכלית, אלא גם להצליח ולפרוץ קדימה. במסגרת המאבק התמידי הזה מנסים מנהלי עסקים תמיד לצמצם עלויות כמה שרק ניתן על מנת להעניק מרווח נשימה לעסק. במסגרת צמצום העלויות ניתן וכדאי לחסוך בהרבה מאוד תחומים, כל עסק ואופי העבודה הפרטי שלו.

עם זאת, קיימת הוצאה אחת שלא ניתן לוותר עליה כמעט באף עסק, שכן היא מהווה את הבסיס לקיומו – מדובר במערכת השיווק והפרסום של העסק. בימינו, בקרב יותר ויותר עסקים, מערך השיווק והפרסום הולך ומסתמך יותר ויותר על קידום אתר החברה באינטרנט. האינטרנט הוא הבמה המרכזית לראות ולהיראות בה, צינור השיווק הבלתי מעורער של המאה העשרים ואחת. על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ואנשים בעלי עניין כזה או אחר עבור החברה שלכם, הדרך הטובה ביותר היא על ידי בנייה וקידום של אתר מושקע וכולל, אשר מכיל את כל המידע הרלבנטי ויודע להציג בפני כל גולש את מהות החברה, וגם יותר מזה במידה והוא מתעניין.

משמעות השם "קידום אתרי אינטרנט" מתייחס לרשימת התוצאות המפורסמת שנותנים מנועי החיפוש השונים, כאשר המפורסם והגדול שבהם הוא כמובן "גוגל". כאשר אתם מחפשים מילה כלשהי, האתרים הראשונים המתקבלים בתוצאות החיפוש הם אתרים אשר עמלו קשה ולאורך זמן על מנת להגיע למקומות הראשונים (סביר להניח שלא הם עמלו, אלא מקדמי האתרים המקצועיים אותם הם שכרו, אבל הכוונה ברורה...).

המקומות הראשונים ואפילו הדף הראשון במנועי החיפוש השונים שווים הרבה יותר כסף ממסעות שיווק ופרסום מקבילים באמצעי המדיה האחרים. האינטרנט הופך להיות יעיל ופופולארי יותר מיום ליום, ועל כן מושך אליו יותר אנשים, ובכללם גם לקוחות פוטנציאליים לחברה שלכם.

על מנת להבהיר את חשיבות קידום האתר, ניקח כדוגמה חברה אשר עוסקת בשיווק תרופות טבעיות (דוגמת בתי המרקחת הטבעיים הרבים שניתן למצוא כיום). על מנת שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יגיעו לאתר של החברה ולכן גם יקנו ממוצריה, כדאי מאוד שכאשר מישהו מחפש ב"גוגל" או שאר מנועי החיפוש מילים קשורות ורלבנטיות, הוא יקבל את אתר החברה שלנו כאחת התוצאות הראשונות. עבור חברה כזו, קידום המילים "צמחי מרפא" ו"רפואה אלטרנטיבית" למשל הינו בגדר חובה. בנוסף, מומלץ לקדם גם מילים קשורות נוספות. לדוגמה, קידום הביטויים "אוניה דה גאטו" או "מאקה" יכול להיות יעיל שכן מדובר במוצרי החברה, אותם עשויים לקוחות מסוימים לחפש ישירות במנועי החיפוש. אם יקודמו מילים אלו כהלכה, יגיעו אותם לקוחות ישירות לאתר שלנו, וירכשו את המוצרים הללו מהחברה.

כפי שנוכחנו לדעת, גם אם העסק שלנו נמצא בתקופה של צמצום עלויות, קידום אתרים באינטרנט היא הוצאה אשר הינה בגדר חובה, ואחת האחרונות שכדאי לוותר עליהן. התועלת במקרה זה גדולה הרבה יותר מהעלות...

תגובה 1:

  1. מאמר נוסף שאהבתי לקרוא. ללא ספק מראה את הדברים בצורה מעניינת

    השבמחק