יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

איך גוגל קובע מהו גיל הדומיין והאם זה חשוב לדירוג האתר בגוגל ?

אחת השאלות המהותיות ביותר בקידום אתרים היא שאלת "הגיל" של דומיין מסוים על גבי הרשת, את כולנו מלמדים בקורסים השונים ברחבי הארץ שגיל של דומיין הוא מהותי לדירוג האתר גבוה בגוגל, בעלי חברות קידום אתרים ובעלי אתרים החלו לקנות דומיינים ישנים (משנת 1997 וכן הלאה) בכדי לקבל לידיהם דומיין בעל וותק גבוה יש היגיון מאחורי עניין הוותק, כאשר אתר נמצא ברשת כבר 12 שנה הוא נתפס כבעל ניסיון וידע עשיר בתחום שבו האתר עוסק, ולכן יהיה סביר להניח שהאתר ידורג גבוה בהתאם לתחום שלו, למעט עסקים חדשים שאתריהם נמצאים ברשת מספר חודשים קטן.

הנחה נוספת שיוצאת מכך היא שהדומיין הוותיק מכיל כמות גדולה מאד של קישורים נכנסים ותוכן, לעומת אתר חדש.לכן בגוגל ישראל אנו רואים מגוון תחומים גדול שבהם וותק הדומיין מקנה לו מיקום גבוה ביחד למתחרים אחרים אשר מכילים מספר דומה של קישורים ועמודים סרוקים בגוגל, עם זאת חשוב להדגיש שיש צורך במדגם אתרים דומה בכדי לבודד את משתנה הגיל של הדומיין והשפעתו על הדירוג, באופן סטטיסטי בארץ ניתן לראות שדומיינים וותיקים ממוקמים גבוה.

תשובת גוגל מפי מאט כץ


מאט כץ עונה על שאלה זו בצורה דיפלומטית אשר אופיינית לגוגל, ומציג בתשובתו מספר גורמים המשפיעים על קביעת גילו של הדומיין, גוגל בוחנים את גילו של הדומיין על ידי שלושה גורמים עיקריים, אשר מהווים אינדיקציה לתאריך המדויק שבו עלה האתר על גבי האינטרנט.

1. מידע ה -WHOIS של הדומיין
2. התאריך בו נסרק האתר בפעם הראשונה על ידי גוגל
3. הפעם הראשונה שהופיע קישור המוביל לדומיין על גבי האינטרנט

גוגל הם רשמי דומיינים כמו איגוד האינטרנט הישראלי וכמו GODADDY, אך גם הם טוענים שלא תמיד המידע שנמצא אצל הרשם הוא מדוייק או לפעמים מידע זה נסתר לחלוטין לבקשת בעל הדומיין, אצל רשמי דומיינים ניתן לשלם סכום נוסף וסמלי בכדי שהמידע אודות בעל האתר ישאר מוסתר.

לכן גוגל אינם תמיד מתייחסים למידע שרשום אצל רשם הדומיין הספציפי שנסרק והם פונים לראות מתי פעם ראשונה האתר נסרק על גבי הרשת, מאט כץ מדגיש שדווקא התשובה הכי מדוייקת תהיה, מתי שנסרק הקישור הראשון שמוביל לדומיין, מבחינת גוגל כאשר הצביעו עלייך בפעם הראשונה. וותק ההדומיין נקבע כך, גוגל לוקחים בחשבון את שלושת המשתנים וקובעים מהו גיל הדומיין לפי מה שנסרק או הופיע קודם.

גוגל יגיעו לדומיין שלנו ברבות הפעמים רק אחרי שהעכביש זחל לקישור המוביל לדומיין שלנו, כך או כך וותק הדומיין נקבע על פי שלושת הפרמטרים העיקריים הללו.

האם גיל הדומיין משפיע על התוצאות בגוגל ? 


 שאלה זו מתייחסת לרמת הסמכות שאתר מקבל על גבי הרשת, והאם גיל הדומיין משפיע על רמת הסמכות שאתר מקבל, כפי שניתן לקרוא במדריך המלא שלנו על סוגי קישורים, קישורים מאתרים אשר נחשבים בעיניי גוגל כברי סמכא נחשבים לקישורים האיכותיים ביותר, אתרים בעל Authority Rank גבוה נחשבים לאתרים האיכותיים ביותר מבחינת איכות קישור.

ובכן, מאט כץ מתחיל את תשובתו באמירה "לא הייתי דואג לזה כל כך, ההבדל בין דומיין של שנה לזה שנמצא על גבי הרשת חצי שנה הוא לא מהותי". ובכן תשובה זו היא אופיינית אם כי לא מתייחסת ישירות לסוגיה של בעלי אתרים אשר קונים דומיינים משנות ה-90 בכדי לקבל את וותק הדומיין.

בהמשך תשובתו הוא מסביר שעדיף לבנות אתר ולשים עמוד של "אתר בבנייה", לבנות אותו כמה חודשים ואז להעלות את האתר החדש לשם, וכבר יש לנו אתר עם וותק של מספר חודשים על גבי הרשת. המסר הוא שלא צריך להיות אובססיביים על גילו של הדומיין אם כי התוכן האיכותי והקישורים שנקבל כתוצאה מהתוכן האיכותי הם אלו שיקבעו כמה טוב נדורג כמובן שאם נקרא בין התשובות, נראה שדווקא לגילו של הדומיין יש משמעות רבה בדירוגים, ואם התוכן שלנו איכותי מאד והקישורים שנוצרים כתוצאה מהתוכן איכותיים מאד והאתר בעל וותק של המון שנים בתחום בו התוכן עוסק, אנו יכולים להיות בטוחים שאתרים חדשים יותר עם תוכן איכותי כנראה ישארו מאחור.

כמובן, גיל הדומיין מסייע עד גבול מסוים, ובסופו של דבר מאט כץ צודק, ככל שהתוכן איכותי יותר, כך הקישורים איכותיים יותר. התוכן הוא המלך! כי הוא הבסיס לכל קידום האתרים ובמידהו בנינו תוכן איכותי וממוקד באמת, נוכל הגיע למקומות גבוהים יותר בדירוג ואף לכבוש את המקום הראשון.

את הוידיאו המלא על השאלה ניתן לראות כאן :


2 תגובות:

  1. אחלה מידע.. אני עדיין חושב שהדומיין
    תופס רק אם מילות המפתח / תוכן האתר
    המקורי רלוונטי לתוכן האתר הנוכחי.

    השבמחק
  2. נכון, גם אני מסכים איתך בהנחה הזו.. אבל רק כי למעשה אנו "מניחים" שגוגל אינו יודע שזה בעלים אחר... ומניח שאלו אותם בעלים ואותו אתר, אם גוגל יבין שאלה הם בעלים חדש ואתר אחר, סביר שהוותק יעלם.

    השבמחק