יום ראשון, 25 ביולי 2010

עדכוני PR - קריאה לגוגל ישראל!

כידוע כל מקדם אתרים מכיר את האלגוריתם העתיק שפתוח על ידי לארי פייג' שנקרא פייג' ראנק. ובכן, כולנו מסתכלים על PR כמדד לחשיבות עמודים ורלוונטיות באתר. כמו כן כיום אין עוד תוכנה המסוגלת לחשב את נוסחת ה PR ולתרגם אותה בזמן אמת.

מה שיש לנו כיום זו תמונת מצב המתעדכנת כל כמה חודשים או כל כמה זמן, תלוי בגוגל ובשינויים הנכנסים לאלגוריתם החיפוש והמנוע. כלים כמו SeoQuake (בפיירפוקס) או PageRank Stauts (בכרום), נותנים לנו תמונת מצב עדכנית בערך נומרי מוחלט  של מהו ציון ה PR של העמוד בו אנו נמצאים.

במאמר מלא שנכתב על PR לפני כחצי שנה כתוב ומובהר שPR אינו ערך מספרי כמו שמוצג אלא טווח ההולך וגדל בצורה אקספוננציאלית, לכן אנו יכולים לקבל תמונת מצב של ה-PR אך לא לקבל את המספר המדויק, מסיבה זו קשה לדעת מתי יהיה עדכון PR ומתי העדכון משמעותי.

לפני כחודש ומספר ימים נעשה עדכון PR, לא משמעותי, רוב האתרים לא שמו לב לשינוי. זה היה עדכון PR קטן שהתחיל ב-20 ליוני.  האתרים שכן הושפעו היו אלו שעסקו בקידום אתרים BlackHat, ולמעשה עדכון זה היה סבב ענישה לאתרים שנתפסו מוכרים קישורים.

קשה לתת דיווח וודאי על הנושא, אך מקורות מספרים שהיו אתרים אשר נענשו בסוף יוני וה-PR שלהם צנח או נעלם. סבב ענישה כמו זה נעשה פעם בכמה זמן, חשוב לזכור שבכדי ליצור אינטרנט נקי ואיכותי ולקבל מדדים גבוהים של PR, עלינו לפעול בדרכים קונבנציונליות.

בשביל להשאר מעודכנים על PR, אפשר לעקוב אחרי גוגל בטוויטר, עדכוני PR ועדכונים חשובים אחרים נכנסים לחשבון הספיציפי הזה בזמן אמת. (עדכון גוגל), בעזרת  מעקב על חשבון זה נוכל להישאר מעט יותר מעודכנים, אם כי הסרגלים בדרך כלל מתעדכנים די מהר אחרי העדכון הרישמי.

PR - חשוב אבל לא העיקר


כמעט כל מקדמי האתרים בשוק בארץ, נותנים חשיבות יתרה לערך ה-PR, ומעדיפים לבצע החלפות קישורים עם עמודים או אתרים שהערך-PR שלהם גבוה, ההיגיון הבריא אומר שהם צודקים, אך ישראלים נוטים לבצע מניפולציות כאלו ואחרות בכדי להעלות את ה PR של עמוד ספציפי למרות שאינו רלוונטי כלל.

בעזרת סכימות של קישורים שונות, מצליחים חברות קידום אתרים להעלות את ערך ה-PR של עמודים שאינם רלוונטיים או של עמודים המהווים חוות קישורים, על ידי שימוש בטקטיקות פסולות או פשוט קישור מעמודים בעלי PR גבוה, אתרים מקבלים ערך גבוה למדי של PR (חמש זה ערך די גבוה בארץ).

למרות שהעמוד אינו רלוונטי, משתמשים בו כ-LinkBait בשביל לבנות קישורים לאתרי הלקוחות של החברה, זו טקטיקה די נפוצה ודי פסולה, אך לצערנו בארץ הכל עובד מקישורי פוטר (ספאם) ועד לאתרים שאינם מעניקים דבר לגולש, קידום אתרים בארץ הוא תוהו ובוהו.

סינרגיה של כל הפרטמרים בכמות הנכונה ובאיזון תניב תוצאות איכותיות


מתחילת דרכי אני אומר זאת, ספאם יכחד בקרוב, אתרים בתחומים תחרותיים ממש לאחרונה ספגו ירידות משמעותיות, כתוצאה משימוש בקישורי ספאם, או חוות קישורים. אתרים שפנו לפורומים פרוצים של ac.il וכו' ספגו נפילות משמעותיות במיקומים.

בצדק, אתרים העוסקים בפעילויות שאינן חוקיות לפי התקנון של גוגל נענשים, לא משנה כמה זמן האתרים האלו היו במקומות העליונים, הנזק שייעשה לאתר הזה עולה על התועלת שהייתה לו כאשר היה במקום העליון, כי אתר זה לאחר שנענש ספק שיגיע ל3 מקומות הראשונים שנית.

תחומים תחרותיים בשווקים בארץ הם הבעיה העיקרית בגוגל ישראל, תוצאות שאינן רלוונטיות עולות למקומות הראשונים, כתוצאה משימוש במניפולציות כאלו ואחרות, חברות קידום אתרים קונבנציונליות מסתכלות מהצד ויכולות לעשות מאום. בעוד האתרים שמבצעים עבירות מככבים במקומות הראשונים.

קריאה לגוגל ישראל ! 


הגיע הזמן שתרימו את הכפפה כבר, אמנם הנפח גלישה הוא קטן אבל מגיע לנו בישראל תוצאות רלוונטיות, הגיע הזמן שאתרים המשתמשים בספאם כשיטות קידום אתרים יעופו מראש התוצאות, ויתפנה מקום לאתרים נקיים יותר, איכותיים יותר.

הגיע הזמן שהחוקים הקפדניים של גוגל ארה"ב יחולו על גוגל ישראל. וכדאי שעה אחת קודם, ישנם תחומים בהם התוצאות פשוט מחרידות, ואין זה תוצאה של מנוע סינטקתי, אלא של מנוע חיפוש אשר מתיר לספאמרים לחגוג ולככב בראש התוצאות, מתירנות כזו שולחת סימני אזהרה.

חברות קידום אתרים מתירות לעצמם ללכת בעקבות הספאמרים, כי זה עובד! שימו לזה סוף!

6 תגובות:

  1. איתך בכל מילה. יש תחומים שתוצאות פשוט גרועות משמעותית. בדרך כלל אתרים גדולים לוקחים את כל העמוד הראשון ובמקום לחפש מסעדה ספציפית בהרצליה או בתל אביב אתה מגיעה לעמוד מלא הצעות ופרסומות למסעדות בכל ישראל שכל דף לוקח אותך שוב לעמוד עם עוד אשרות ומאות הצעות ופרסומות בכל רחבי הארץ.

    גולש שחיפש משהו ספציפי מגיעה לפורטל ענק שהמטרה שלו הוא לנווט את הגולש בסביב האתר ולהציג מלפניו פרסומות.

    אמרתי שזה לא טוב ? מבחינה שווקית זה מצוין מצד של הבעלים, אבל מצד מנועי חיפוש, מדובר פה באי תיאום בין מה שגולש חיפש, למה שהוא מגיעה.

    השבמחק
  2. תוצאה שאינה רלוונטית מופיעה לצערנו בדיוק בחיפושים ספציפיים מאד, אלה שהם "זנב ארוך" דווקא החיפושים הממוקדים יוצא שאינם ממוקדים כלל או לא רלוונטיים בעליל...

    מה לדעתך צריך להיעשות ?

    השבמחק
  3. אני רואה שכותבים על זה יותר ויותר בבלוגים היותר מחתרתיים (לא של חברות הקידום הענקיות, לא שאני אומר שדוראן היא לא חברה טובה :-).

    אני רואה בדרך כלל שני טיעונים למצב הזה -

    1.הראשון טכני - בארץ אין מספיק אתרי אינטרנט על מנת לתת תמונת מצב אמיתית על מערך הקישורים לאתר מסוים ולכן מי שמבצע פעולות קידום אגרסביות מאוד עולה מהר.

    2.הטיעון השני שבעצם משלים אותו - כשגוגל ישראל שולטים ב90 אחוז מהשוק או אפילו יותר, אין להם לאן למהר עם עדכוני האלגוריתם.

    השבמחק
  4. חחח בלוג מחתרתי, אהבתי אולי אתן לזה במה פה איפשהו, אני הצ'ה גווארה של עולם קידום האתרים? (בנימה מעט רצינית יותר)

    בארץ יש מספיק אתרי אינטרנט לתת תמונת מצב אמיתית על מערך הקישורים לאתר מסוים. האמת שיש לגוגל את כל האמצעים לבלוג בדקדקנות יתרה איזה אתר שייך למי ולאן הוא מוביל (זה כל העיקרון של מנוע חיפוש, במיוחד גוגל שיש בידם את כל האינטרנט כולו)

    הבעיה כאן היא שאין אכיפה מדויקת של האלגוריתמים המתקדמים, מפאת נפח הגלישה הקטן, משמע כמעט כל האתרים עוסקים בספאם, לכן אכיפת הפעולה תשבש את התוצאות בצורה אגרסיבית וכנראה שלא מעוניינים להעיר את המתים.

    הטיעון השני משתלב בראשון, מפאת העובדה שהם שולטים בכל לא מעוניינים לבצע שינויים שיכולים אולי לשנות את זה, או מפחד או משיקולים אחרים.

    בוא נדבר בכנות איתי, ברוב המקרים המנוע מדייק אפילו כמעט ב 100% , אבל בתחומים מסויימים, כמו ריהוט, צימרים, מסיבות, אטרקציות, נופש וכו' אתה מקבל פורטלים, אינדקסים ואתרים שיש בהם מידע שלא קשור..

    במיוחד עם דגש על ביטויים "זנב ארוך"

    השבמחק
  5. הערה קטנה

    ה- PR הינו אקספוננציאלי ולא לינארי

    חוץ מיזה הבלוג מעניין והעיצוב מרשים , לא ידעתי שאפשר לייצר בלוגים יפים כל כך תחת בלוגר

    בהצלחה

    יוסי בצלאל

    השבמחק
  6. יוסי אתה צודק :)
    התכוונתי לומר - אקספוננציאלי וכתבתי משום מה ליניארי.. למרות שאני יודע שהיחס גדל כל הזמן :)
    אתקן זאת במאמר, בגדול הוציאו מערכת עיצוב חדשה לבלוגים של בלוגר.. העלתי על כך מאמר כאן -
    http://www.ori-seo.com/2010/06/blog-post_28.html

    ותודה על התיקון המהיר :)

    השבמחק