יום חמישי, 1 ביולי 2010

גוגל משנים את חוקי המשחק

כלי הניהול של גוגל היה אחד המקומות היחידים בהם בעלי האתר יכלו לראות בצורה ברורה אילו קישורים גוגל רואה ואילו קישורים גוגל מחשיב, זהו נתון ידוע שבקידום אתרים רק בכלי ניהול (Google webmaster tools) אנו יכולים לדעת בוודאות מה גוגל רואה או לא.

גוגל החליטו לשנות את חוקי המשחק, כיום בכלי הניהול של האתר מוצגים לנו כל הקישורים הנכנסים לאתרינו, כולל קישורים שתועדו בהסטוריה של כלי הניהול ואינם עוד למשל מופיעים קישורים שנעשו בהחלפות קישורים לפני שנתיים שהקישור עצמו ירד מזמן. כאשר אנו נכנסים לראות את הקישורים אנו מקבלים מדגם קטן מאד יחסית למספר הכולל של הקישורים, מדגם שאינו מאפשר ניתוח מספק.



אם פעם יכולנו להוריד טבלה עם כמעט כל הקישורים שגוגל רואה, היום אנו יכולים להוריד טבלה עם עשירית מהמידע הזה, וגם אז לא נוכל לנתחו כמו שצריך לאור העובדה שהוא מציג קישורים שחלקם לא קיימים עוד. אנו יכולים לקרוא לאקט זה "לבלבל את האוייב".

גוגל החליטו לשנות את חוקי המשחק ולהקשות על חברות קידום אתרים לבצע את עבודתם, זהו עוד צעד של גוגל במידור המידע ההכרחי בכדי למנוע מניפולציות. מעניין לראות האם הם יחליטו להחזיר את הפורמט הישן או לפחות לחשוף מידע מעניין אודות הקישורים או פשוט ישאירו את המצב ככה.

מה שבטוח, יהיה מעט יותר מסובך להבין מה גוגל רואים או לא, ומה גוגל מחשיבים או לא.

תגובה 1:

  1. חזק ביותר. גוגל תמיד יודעת איפה ללחוץ כאשר בא להם לעשות זאת. עוד צעד נגד אנשי קידום אתרים וחברות העוסקות ב- SEO. למרות הכל, גוגל מעוניינת להציג תוצאות רלוונטיות בכל נושא, ויש אתרים בתחומים מסוימים אשר מוצגים בעמוד הראשון וגם במקומות הראשונים כאשר בפועל אינם מספקים מידע רלוונטי בנושא או מספקים תוכן קצר ודליל ללא שום ערך עבור הגולש.

    אתרים האלה נמצאים במקומות הראשונים רק בגלל חברות SEO שסיפקו להם שירותי קידום אתרים ועשו מניפולציות קישורים. מכאן אני מבין את הצעדים שגוגל נוקטת לעשות כל כמה זמן בנושא, אבל בכל זאת ניתן להשתמש תמיד ב- Site Explorer של Yahoo.

    השבמחק