יום שלישי, 20 ביולי 2010

בינג ויאהו מאחדים כוחות - בינג תניע כ-30% מתוצאות החיפוש בארה"ב

בתחילת יולי התקבלה הודעה מיאהו שנעשות בדיקות עם מנוע החיפוש בינג, בכדי לאחד את הצד האורגני של יאהו עם מנוע החיפוש של בינג. המשמעות של מהלך זה שבינג תניע כ-30% מהתוצאות האורגניות והממומנות בכל העולם. ותניע את כל הצד האורגני והממומן של יאהו.

רוב הניסויים נעשו באופליין, לאחר מכן יעלה הניסוי באונליין לקבוצת הבדיקה ולאחר מכן תוצאות ממומנות ואורגניות מאוחדות המונעות לחלוטין ממנוע החיפוש של בינג.

הפרוייקט המשותף החדש של בינג (מיקרוסופט) ויאהו נקרא
Search Alliance  - כפי שניתן לראות באתר הרישמי של החזית המאוחדת נגד גוגל.

"A new Powerful Choice in Search is Coming"
לי זה נשמע כמו הצהרה על מלחמה כוללת!

הוידאו שהושם באתר הרישמי של האיחוד:



מחזירים מלחמה לגוגל - איחוד בלתי נשכח


נראה שהאיחוד של בינג ויאהו הוא לצד האורגני של החיפושים בשלב הראשון ולצד הממומן בשלב שני, יאהו תעניק את כל כוח החיפוש לבינג של מיקרוסופט. כרגע קיימת בארה"ב קבוצת בדיקה אשר אחראית לבדיקת התוצאות והשינויים שנעשים בחיפושים בין בינג ליאהו, בכדי לראות התאמה מלאה בין התוצאות.

חשוב לזכור שהיתרון של גוגל שבגללו 65% מאוכלוסיית ארה"ב משתמשת במנוע למעט התוצאות המדויקות הינה העובדה שהמתחרים של גוגל מפוזרים וקטנים יחסית, בעוד שגוגל אמידה וענקית בסדר גודל של כוח אדם ומחשוב. ברגע שבינג מתאחדת עם יאהו, יהיו שני מנועי חיפוש ענקיים בלבד שישלטו ברוב השוק.

במידה ואתם שמים לב שהתוצאות בבינג וביאהו זהות גם לאחר שמחקתם קבצי עוגיות, אתם יכולים להבין שהבדיקות בעיצומן, על פי דיווחים שונים, עדיין נראה שישנם בעיות והתוצאות אין תואמות במאה אחוז בהרבה מן המקרים, לאחר מחיקת קבצי קוקיז, בספטמבר תושלם ההעברה לחלוטין

בידיהם של גוגל יתרון משמעותי, כל החברות המתחרות שלהן קטנות ומפוזרות, אך ברגע שבינג הכוכב העולה מתאחד עם האויב מספר אחד של גוגל, יש סימן לצרות. ברגע שבינג ישלטו על 30% מהתוצאות האורגניות יהיה בידיהם את הכוח להשיב מלחמה אמיתית.

קידום ממומן רק בגוגל - כבר לא כל כך - בעלות הברית משיבות מלחמה


יתרון משמעותי שהיה לגוגל על המתחרות היה הקידום הממומן הנרחב שלהם. האיחוד מאפשר ליאהו ולבינג לאחד כוחות פיתוח ומחשוב ולהביא מודל ממומן הנגיש ל-30% מאוכלוסיית המחפשים, נתון שלא ניתן להתעלם ממנו ולא כדאי לפספס, אם בינג היה עד היום זניח ויאהו היה בשביל לבדוק LINK לאתרים.

הגיע הזמן לשקול שוב פרסום ממומן שם, לאחר הסתכלות ונבירה באתר נראה שבהצהרות הרישמיות של יאהו ומיקרוסופט תהיה השקעה אדירה ופיתוח פלטפורמה עצומה ויעילה לא פחות משל גוגל, כלי מנהל האתרים של בינג עובר שינויים תמידיים ומציג הנחיות טכניות לאתרכם בכדי להופיע גבוה בדירוגים.

אין יותר פקודת LINK ביאהו - שינויים שבינג יכולים לבצע


כאשר מנוע החיפוש היה מונע מיאהו חברות קידום אתרים יכלו לעקוב אחר הקישורים של עצמם ושל המתחרים שלהם על ידי פקודת link פשוטה ביאהו. יכולנו לחשוף את מרבית הקישורים של המתחרה שלנו, עד כ-90% מהקישורים הרלוונטיים והעדכניים היו מופיעים.

ברגע שבינג ישתלטו על תוצאות החיפוש של יאהו, הפקודה הזו תיעלם, בבינג אין פקודת לינק ולא ניתן לראות את הקישורים של האתרים השונים עם פקודה זו. ההיגיון מורה שמתי שבינג ישתלטו על הצד האורגני של יאהו פקודה זו תחדל להתקיים אף היא.

ללא פקודת לינק לא נוכל להעריך את פרופיל הקישורים של מתחרה שלנו, לא נוכל להעריך את מספר העמודים המאונדקסים ביאהו (זה יהיה של בינג והפקודה שם פשוט קטסטרופה). חוקי המשחק ישתנו באופן דרסטי אבל אולי יקחו אותנו לכיוון מעט חיובי יותר או אפל יותר.

חשוב לזכור רוב התוכנות שאנו משתמשים בהם גם אלו שעולות כסף ואפילו מאות דולרים מסתמכים על פקודת LINK ופקודת LINKDOMAIN של יאהו, משמע כל התוכנות האלו יהפכו לבטלות, המשמעות של הפקודות האלה הוא מאד גדול מבחינת חברות קידום אתרים ומפתחי תוכנות שכאלו, ואם יתבטלו הנזק יהיה עצום.

הדשא של השכן תמיד ירוק יותר - הגיע הזמן להפסיק להסתכל על שלו ולטפח את שלנו


במקרה הזה, לא נוכל לראות את הדשא של השכן יותר, האתר של המתחרים שלנו יהפוך להיות עלטה לפחות בכל הנוגע לפרופיל קישורים נכנס. מצב זה יציב בפנינו חוצץ משמעותי, וניאלץ פשוט להתחיל להתעסק באתר שלנו יותר, זוהי נימה חיובית למצב די קודר, אמנם אנו לא יכולים לראות מה המתחרים שלנו עושים. אך אנו עדיין יכולים לדעת מה אנו עושים.

אם נתמקד בבניית קישורים איכותית בלבד לאתרינו, כתיבת תוכן איכותי, פרסום אייטמים איכותיים על גבי הרשת ובאתרינו, אנו נוכל ליצור בניית קישורים טבעית לאייטמים שלנו, וכמובן לאתר שלנו. אותה עלטה שיש על עינינו יש גם על עיני המתחרים שלנו, משמע את הפעולות שלנו הם לא יכולים לראות יותר.

אם המתחרה שלנו לא מסוגל להעריך את פרופיל הקישורים שלנו, אולי הגיע הזמן לשלוף את הנשק הסודי שעד היום שמנו בצד מחשש שחברות אחרות ישתמשו בו, המצב הזה כמו שהוא הגיע לרעתנו יכול להביא תועלת רבה לקידום האתרים בארץ, ואף לענף כולו.

פקודת LINK תשאר כך גם פקודות אחרות 


לאור החשיבות הרבה שנחה על פקודות אלו, יש מלא ספקות שפקודות אלו ירדו משימוש, מספר עצום של חברות פיתוח משתמשות ומסתמכות על פקודות אלו, הממשק של יאהו אומנם יונע מבינג אך הפקודות של הממשק אמורות להשאר ללא נזק.

לאור העובדה שכמעט כל תעשיית ה-SEO נשענת על פקודות אלו, בנוסף לסביבות פיתוח של חברות, קשה לומר האם הפקודות האלה יעלמו או יוחלפו, יכול מאד להיות שבינג עצמם יחליטו להירתם לפיתוח פקודות כאלו בהתאם ליאהו, והתוצאה תיהיה מדהימה, יצירת אחדות מושלמת בין המנועים.

חזית מאוחדת כנגד גוגל תהווה כוח משמעותי כמתחרה, ואם שיתופי הפעולה בין יאהו לבינג יתרחבו ויתאחדו, בפני גוגל בעיה שלא נתקלו בה מאז צאתם אל השוק, מתחרה חזק ונחוש להגיע לפסגה והפעם עם כוח מחשוב מאוחד וצוותי פיתוח גדולים יותר, מי שאמר "ביחד נשרוד לחוד ניפול" לא צחק.

התוצאה הישירה של תחרות זו יכולה להיות בעלת השלכות אסטרונומיות עלינו כמחפשים ובעלי עסק, התחרות הזו תניב לנו פיתוחים גדולים משני הצדדים ויש צפי גדול לראות את בינג מתקדמים משמעותית לעבר גוגל, אמנם הפער הוא משמעותי וגדול, וישנם אינספור פיתוחים שלגוגל יש שבינג לא מתקרבים אליהם.

אך תהיו בטוחים שאש ותמרות עשן הולכים לפרוץ בין השניים ובחודשים הקרובים סביר שנראה פיתוחים חדשים ומלהיבים מבית בינג ויאהו, מעניין ביותר מה צופן לנו ההמשך.

2 תגובות:

  1. בסה"כ חדשות טובות, אנחנו הגולשים נרוויח.

    השבמחק
  2. כן ולא.

    למחפשים, גולשים זה נהדר. לבעלי עסקים זה חיובי כי התחרות תיצור פיתוחים לטובת הגולש, הצד השלילי הוא שיותר כסף יושקע.

    אם מישהו התעלם מיאהו כי הם לקחו 13% מהחיפושים, עכשיו זה יהיה חזית מאוחדת של 30%.
    ועוד כסף ישפך על פרסום ממומן גם בחזית הזו

    ואם אתה מקדם אתרים, פקודת ה LINK של יאהו סביר שתיעלם, ואז עלטה תשרור על פרופיל הקישורים של מתחרים (לצעט כלים בתשלום ואלטרנטיבות אחרות, שתוצאותיהן לא מדודות וידועות כמו של יאהו)

    כך שתלוי מי מסתכל, מה דעתך על זה?

    השבמחק