יום ראשון, 18 ביולי 2010

קידום אתרים - גוגל מנוע החיפוש המוביל בארה"ב

גוגל לא מפסיקים להפתיע, אם כי זה כבר לא הפתעה, בחודש יוני נרשם כי גוגל גורפים בצורה חד משמעית מעל 65% מהחיפושים הכוללים בשוק האינטרנט בארה"ב עם קצת מתחת ל9.1 ביליון שאילתות שונות. יאהו במקום השני עם 13.7% חיפושים מהשוק הכולל ושאר המנועים אחריהם.

בינג מדביק את הקצב ליאהו, אך הפערים ביניהם לבין גוגל אסטרונומיים ונראה שאין סוף למגמת הצמיחה של גוגל כמנוע החיפוש היעיל והמדויק ביותר, המעניק תשובות רלוונטיות ואיכותיות כמעט לכל שאילתא, לפחות בארה"ב. נראה שהצעדים האחרונים של גוגל.

קניית חברת MetaWeb , אשר נועדה בגדול לתת תוצאות רלוונטיות אפילו יותר בכל הנוגע לזנב ארוך ושאלות ספציפיות, מעיד על הרצון התמידי של גוגל להתפתח לטכנולוגיות חדשות אשר יסייעו בחזון הגדול שלהם ליצור אינטרנט איכותי וממוקד שיגיע לכל אדם אשר חפץ לדעת דבר מה.

בעולם שלנו, בנישה של קידום אתרים אין דבר חשוב יותר ממידע עדכני ומדויק לשאילתות שאנו מחפשים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקידום של לקוחות שלנו, עלינו לשים בראש ובראשונה את הגולש וקהל היעד של הלקוחות שלנו או של הלקוח שלנו, במידה ונעשה זאת אנחנו מסודרים.

אמנם גוגל גרפו רק 65% ששנה שעברה עם עמדו על 66.1%, אך ניתן לראות מגמת עלייה במדינות אחרות קטנות יותר מארה"ב אשר מעידות שגוגל הולכת ומשתלטת על שוק מנועי החיפוש שווקים אחרים, שמועות על הרשת החברתית החדשה של גוגל הנקראת GO מהדהדות בבלוגים החשובים בתחום.

וכניסת גוגל לעולם המשחקים, עם השקעתם בחברת Zynga מעיד על כך שגוגל אינם פוסחים על אף תחום בדרך להתפתחות וגלובליזציה, מגוון השירותים שגוגל מעניקים מתחיל להתאים את עצמו לתיאור "אינסוף" עם פיתוחים יצירתיים ומשאבים כלכליים עצומים אשר נועדו כולם להעניק שירות איכותי למשתמשים של גוגל ברחבי העולם.

גוגל ישראל נשאר מאחור - מדינה קטנה מנוע מזייף


גוגל ישראל סובלים ממחסור בהקפדה על אותם אלגוריתמים ושינויים, כמעט את כל השינויים שגוגל מעניקים למנוע החיפוש שלהם בארה"ב לא נראה כאן בתקופה הקרובה, שוק כל כך קטן של חיפושים מהווה כגרגיר אבק קטן בצלחת הענקית של גוגל, ומדינת ישראל נשארת מאחור.

ההבדלים הם מהותיים כמו שמיים וארץ בין גוגל ארה"ב לגוגל ישראל, כאן ניתן לבצע מהלכים אשר נחשבים לספאם וגוררים ענישה. ניתן להחליף קישורים באופן חושים, שימוש בפוטרים (קישורי רוחב) הנחשבים לספאם, שימוש בהחלפות קישורים עם אתרים לא רלוונטיים.

ומגוון של התנהגויות אחרות אשר גוגל מעלימים עין באלגנטיות, דבר הפוגע באמינות התוצאות בארץ בתחומים מסוימים. אין זה עוצר את הציבור הישראלי להפוך את גוגל למנוע החיפוש הרלוונטי והמתקדם ביותר שיש עם 90% שאילתות מכל החיפושים בארץ.

חשוב לזכור שיש רק תחומים ספציפיים הסובלים באמת בצורה רצינית מקיצוצים ברלוונטיות ומספאם, גוגל עדיין מנוע החיפוש המתקדם ביותר גם בארץ, ועל אף ההתנהגויות הספאמיות של חברות קידום אתרים בארץ אשר ממשיכות לזבל את הרשת באתרים שאינם רלוונטיים, עדיין גוגל עומד בראש.

כחברת קידום אתרים אנחנו עומדים בראש השינוי הזה, ומתוקף תפקידנו להביא רק אתרים רלוונטיים ותוכן שבאמת בעל משמעות לגולש ולמחפש בגוגל, ולא להציג תוכן שאינו מניב כלום לגולש. תוכן כללי תיאורי או קידומי נטו הנועד לקדם אתר אחר או לקדם ביטוי אחר.

עלינו להיות מחוייבים לקוראים שלנו, לגולשים שלנו ולקהל היעד של לקוחותינו, להעניק שירות איכותי ואמין ומידע שירותי ואמיתי לקוראים שלנו ושלהם, בכדי לסייע לגוגל לאנדקס מידע רלוונטי ומדויק יותר ובכך לסייע לו להמשיך להיות מנוע החיפוש המוביל בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה