יום שלישי, 1 ביוני 2010

אלגוריתם חדש של גוגל - מיידיי ( Mayday )

ישנם מגוון דיווחים על אלגוריתם חדש ( mayday שמו ) שהוטמע במנוע החיפוש, אשר מטרתו העיקרית לשפר את דירוג התוצאות בביטויים זנב ארוך של שלוש מילים ומעלה, לאחר השקתו של אלגוריתם זה מאות אתרים דיווחו על צניחה משמעותית בתנועת הגולשים לאתר, הטראפיק של חלק מן האתרים ירד אפילו ביותר מ -80%.

איך קרה כזה דבר ? , ובכן מהסתכלות על האתרים שדיווחו שנפגעו ניתן לראות, כי הקידום אתרים שנעשה באתרים אלו, קונבנציונלי לחלוטין, משמע מטרת האלגוריתם היא לא לתפוס את מי שרימה או נקט בטקטיקות קידום פסולות, כי כל האתרים מקדמים בצורה קונבנציונלית וחוקית. לא נעשה שימוש בטקטיקות BLACKHAT (לא שידוע לי).

האתרים שנפגעו היו אתרים גדולים למסחר אלקטרוני ולמכירה של מוצרים, אתרי מכרזים וכו'. למעשה עמודי המוצרים הפנימיים הם עמודים עם תמונה של המוצר קישור לסל קנייה וכמעט ללא טקסט למעט התיאור של המוצר. מה שכן עמודים אשר נמצאים בחלקו הפנימי של האתר ויש להגיע אליהם רק אחרי הרבה קליקים של העכבר.

עמודים פנימיים אלו ללא טקסט כמעט שצורכים הרבה הקלקות וללא קישורים נכנסים, דורגו נמוך מאשר שדורגו לפני הטמעת האלגוריתם והדירוגים של אותם דפים נפגעו משמעותית.

חשוב לציין :  האלגוריתם אינו משפיע על אופן הסריקה שגוגל מבצעת על גבי הרשת וגם לא על אופן האינדוקס של התוכן הנסרק, אלא ישירות על האופן שבו העמודים מדורגים. משמע לא נעלמו קישורים, או דפים מהאינדקס, ולא הושפעה הסריקה. אך המיקומים של עמודים קיימים כן הושפעו.

דפים שהניבו כניסות משמעותיות לאתרים עפו למקומות נמוכים, הנזק המומצע הוא 5%-20% קיצוץ בטראפיק באתרים. במקרים חמורים כמו שנאמר יותר מ-80% . נראה שגוגל לא התכוונה שהאלגוריתם הזה יהיה זמני, הוא לא זמני בכלל. it is here to stay

דבר אחד עוד לא ברור, האם הוא הוטמע בגוגל ישראל או לא, לאור השינויים האחרונים והטמעתם של הפרמטרים החדשים שנועדו לחסל ספאם ברשת, לא ניתן לבודד האם נעשתה ההטמעה של האלגוריתם החדש וכתצואה מכך כל השינויים, או שהפרמטרים החדשים גורמים לכך.

רק ניסויים ארוכי טווח, בהיקף רחב יניבו תשובות ברורות וחד משמעיות.

היום שבו ביטויי הזנב הארוך איבדו את המשמעות שלהם (Bye Bye ROI)
למאמר המלא בבלוג של SEOMOZ


2 תגובות:

  1. אתה חושב שהוצאת קישורים לדפים הפנימיים כמו למשל ממפת אתר HTML יכלה לעזור להחזיר כח לדפים אלה?
    האם רלוונטילדעתך גם לדפי מוצר שיש בהם תיאור רחב של המוצר, כמה פסקאות?

    השבמחק
  2. האמת שכן, פיסול פנימי נכון של PR יכול להזרים כוח לעמודים האלה, אך יותר חשוב להשקיע בתוכן איכותי לעמוד אלו.. מקורי - רלוונטי עם ביטוי מפתח עשירים.
    עם הביטוי זנב ארוך הרצוי.
    ממש כאילו היה זה דף קטגוריה או דף ראשי.

    הייתי הולך על בטוח ומתייחס לעמודי המוצר כאל עמוד נחיתה.
    250 מילים מינימום, ביטויי מפתח עשירים, מבנה קישורים פנימי שמחזק את העמודים הרצויים, וכמובן מעט קישורים איכותיים חיצוניים.

    השבמחק