יום שלישי, 29 ביוני 2010

קידום אתרים בגוגל - הגדולה מאחורי השירות

רובנו משתמשים קבועים של מנועי החיפוש, רובנו משתמשים קבועים ואפילו יותר מזה, של גוגל, איך גוגל השתלטה על השוק הישראלי ועל רוב השוק בחו"ל? מה מבדיל את גוגל מתאגידים אחרים? ואיך אנו יכולים להירתם בכדי לתת שירות אמיתי שיניב לנו וללקוחות שלנו רווח נקי ואמיתי, ולא רק בכסף.

בכדי שנוכל להבין לעומק איך מנוע החיפוש של גוגל עובד עלינו להבין לעומק מה למעשה גוגל מנסים לבצע. מהו החזון של גוגל?

"אפשר לעשות כסף ללא שימוש ברשעות" 


ובכן מנוע החיפוש של גוגל נמצא כיום בראש הטכנלוגיה של מנועי החיפוש בעל היכולת המדויקת והמהירה ביותר לתת תוצאה רלוונטית לביטוי אותו חיפשנו.

מאחר והמנוע סורק טקסט שנמצא בכל רחבי העולם כולו, חשוב לזכור שאמנם אנו רואים את מנוע החיפוש תמיד בשפה שלנו, אך שאר העולם רואה את מנוע החיפוש בשפתו שלו.  ישנם מחסומים רבים שגוגל נאלצו לטפל בהם, הבדלי משמעות, הבדלי שפה, משמעות סמנטית, הבדלים גיאוגרפיים, ביטויים של יותר ממילה אחת וכמובן התנהגות של גולש. כל הפרמטרים  ועוד, נלקחו בחשבון כאשר התוצאות מוצגות לגולש. לפני שמונה שנים מנוע החיפוש של גוגל היה נראה אחרת.

מנוע חיפוש פשוט, שהיה ניתן לבצע עליו עשרות מניפולציות מתוחכמות בכדי להגיע לראש התוצאות ללא רלוונטיות אמיתית. ככל השתקדמנו בשנים גוגל התקדמו ופיתחו את האלגוריתמים שלהם, וכך הצטמצם המרווח לביצוע המניפולציות, ככל שהתקדמו השנים גוגל שמרו בסוד ומידרו את היכולות המיחשוביות שלהם, בכדי  לשמור על אינטרגיטי החיפוש והמנוע.

מנוע החיפוש של גוגל מעוניין להציג בפנינו את התשובה הרלוונטית ביותר, עכדנית ביותר ובזמן המהיר ביותר ביחס לשאילתא שהקשנו, כרגע העכבישים של גוגל עם כל כוחם באדיר אינם מסוגלים להתמודד עם משמעות סמנטית מלאה, כלומר מנוע החיפוש אינו יודע להבחין או לדעת מה מייצגת המילה אבא.

גוגל יודעים לאבחן מהם המילים הקשורות למילה זו, יודעים להפיח משמעות בביטוי ויודע להבחין מהם ההקשרים של אותו ביטוי, אך אינו מסוגל להבחין מה המשמעות מאחורי האותיות, המנוע עובד בצורה סינטקטית כמעט לחלוטין מה שמהווה אתגר גדול מאד למפתחים.

גוגל הם החברה בעלת כוח המחשוב הגדול ביותר על כדור הארץ שגדול פי כמה מונים מכוח המחשוב של סוכנות החלל הבינלאומית של ארה"ב. צוותי הפיתוח של גוגל הם מהמתקדמים בעולם, והאלגוריתמים שהם פיתחו כולל האלגוריתם המפורסם (PR) או פייג'-ראנק. עד היום לא הצליחו לפתח מודול שיצליח לחשב את מדד ה PR בצורה מדויקת או אמיתית.

גוגל אינם פוסחים על אף תחום. אינטרנט, טלויזיה, סלולרי, שירותים עסקיים מתקדמים החל מדואר, טפסים שונים, כלים לקמפיינים ממומנים עם דגש על מיקוד שהעולם עוד לא ראה, שיטות פורצות דרך שיווק ופרסום באינטרנט בהם יחס ההמרה הוא מהגבוהים בעולם ושובר את הדוגמה של פרסום קונבנציונלי. פרסום בגוגל מוכיח את עצמו כאחת השיטות היעילות ביותר להביא תנועה ממוקדת בעלת יחסי המרה גבוהים מהרגיל.

כיום מעל 90% מהגולשים בארץ ישראל משתמשים בגוגל על בסיס קבוע, רבים על אף האירוניה אפילו מחפשים מנועי חיפוש אחרים בגוגל. מתוך הרגל, כי גוגל הוא דף הבית שלהם. אותו מנוע אפור שקט ופאסיבי, מקבל יותר כניסות כמעט מכל אתר אחר (למעט פייסבוק המהווה מודל אחר שאינו עסקי).

אם זה קיים על גבי הרשת, גוגל ימצא את זה כמו לייזר ממוקד ותוך 0.03 חלקיקי שנייה, עוצמה שכזו היא פורצת דרך. העובדה שאנו יכולים לנתח תמונה ולתת מידע עליה, לחפש בעזרת הקול ולקבל עדכונים מרשתות חברתיות בזמן אמת הוא פשוט מטורף.

העובדה שאנו יכולים לבצע חיתוכים לחיפוש, צירי זמן, נושאים, ואפילו קטגוריות. פורומים, וידיאו, בלוגים וכתבות, חדשות ועוד. מנוע החיפוש הראשון והשולט בעולם הוא גוגל. ואין ספק למה, החזון של גוגל הוא חזון של אהבה אמיתית על גבי הרשת.

Don't Be EVIL - החזון של גוגל 


גוגל מעוניינים ליצור אינטרנט נקי יותר, מהיר יותר ורלוונטי יותר, כזה שיענה על כל הצרכים שלנו ויצור לנו פוטנציאל אדיר לעסק אמיתי ורווחי ולשחרור כלכלי אמיתי, כן זה נשמע מעט תלוש מהקרקע, אך בעיון קצר בחזון של גוגל (Don't Be Evil) ניתן לראות בבירור שזו חברה לא כמו כל החברות.

תאגידים גדולים לרוב מנצלים בטווח הקצר את הלקוחות שלהם והמשתמשים שלהם בשביל להגדיל בצורה מקסימלית את הרווח שלהם, ללא השקעה אמיתית בלקוחות או המשתמשים או לפחות השקעה מינימלית. גוגל מנסחים את האמנה הזו בצורה כזו . you can make money without doing evil

אותו משפט או חזון של החברה שהומצא על ידי מייסד ג'ימייל עצמו באחת מפגישות ההנהלה הוטמע רישמית בכל אספקט בעבודה של גוגל כחברה ובשירותים שגוגל מספקת לנו כצרכנים. אם זה שירותי דואר נקיים ומועילים, שירותי טלויזיה שיושקו בקרוב סלוליר וטלפונים נייחים ומוצרים מגוונים אחרים.

בהם לא נעשה ניצול ציני של המשתמשים בכדי להגדיל את הרווחים האישיים של החברה והפועלים בה, אלא השקעה אמיתית בשביל המשתמשים לטווח ארוך בכדי לתת את השירות הטוב ביותר. וזו גולת הכותרת ומה שמבדיל את גוגל כתאגיד משאר התאגידים הגדולים.

הסטיגמה על תאגידים היא הרשעות והניצול השוכן בהם, עולם התאגידים האכזרי. גוגל מייצגים את המלאך בתעשייה, את התאגיד ששובר את הסטיגמה הזו לחלוטין, חברה שהולכת עם חזון נקי ואמיתי לתת שירות אמיתי למשתמשים שלהם. שירות איכותי ואמין, ועד כה רובו היה בחינם.

להירתם למסע הצלב - קידום אתרים נקי ואיכותי


בכל תחום עסקי התחרות היא גדולה, במיוחד בשווקים קטנים כמו ארץ ישראל, בהם שוק העבודה הוא מצומצם בכל תחום. במיוחד בתחום קידום אתרים, מספר החברות הגדולות נספר על שתי ידיים אם לא על יד אחת. רמת השירות והמודעות בארץ ישראל לאיכות אמיתית בקידום אתרים. עדיין בתהליכי ספיגה לאור השרלטנות והספאמריות שקיימת בשוק.

הצורך ביצירת תקן איכות נבע מעצם החובבנות ששלטה בקידום אתרים בארץ, ומעט מומחים צמחו ככל שהשנים עברו. היום ישנן מספר חברות מצומצם אשר חולקות את החזון של גוגל, ומעוניינות בהענקת שירות אמיתי למשתמש שלו, הגדלת הרווחים של הלקוחות בצורה מקסימלית, תוך עבודה נקייה בלבד.

סיוע בלנקות את האינטרנט משיטות קידום אתרים אשר זיבלו את גוגל ישראל בצורה בלתי ניכרת, חינוך דור העתיד של קידום האתרים בארץ לשיטות קידום אתרים קונבנציונליות, איכותיות תוך מתן שירות אמין ואיכותי לכולם. שיתופי פעולה בין קולגות "מתחרים" בתחום בכדי להגדיל את טווח הפעולה.

קידום אתרים מקבל בשנתיים האחרונות פנים חדשות וטריות, וטוב לראות שיש כמה חברות שלקחו על עצמם את מסע הצלב המקודש הזה, להעניק שירות איכותי ואמין ללקוחות תוך קידום בשיטות איכותיות ואמינות, ללא ניצול ציני ופוגעני וללא קישור ל"שכונות רעות".

ככל שגוגל מתקדמים ומצמצמים את טווח הניצול של מנוע החיפוש, כך נוצר קו דק בין קידום אתרים נכון לקידום אתרים פסול, עלינו להיות ממוקדים כמו החזון של גוגל ולקדם בצורה חכמה ונכונה. אם אנו כבר שותפים לחזון הזה אין לנו מה לדאוג, העדכון הבא לי ידיר שינה מעינינו.

בואו נצא לשוק העבודה מתוך אמונה אמיתית שנוכל לשנות את פני האינטרנט לטובה, להניב רווחים לאנשים איתם אנו עובדים בכדי להפיק באופן מקסימאלי רווחים לעצמנו ונוכל לשחרר את כולם כלכלית.

15 תגובות:

  1. אין ספק שאתה פועל כך, אני איתך

    השבמחק
  2. כל מילה בסלע. אומנם המשפט dont b evil מנחה את פעילות החברה אך יש לזכןר שהוא לא מופיע בפילוסופיית החברה בצורה כתובה ומחייבת...

    השבמחק
  3. מאושרים לקרוא כל מילה שלך.

    מי ייתן והפוסט הזה יגרור אחריו הדים של הסכמה ושיתוף פעולה מצד גורמים בתעשיית ה-SEO

    בסופו של דבר, כמו משרדי הפרסום בעולם "הרגיל" - מקדמי האתרים הם אלה שקובעים איזה מידע יצוף אל הגולשים. זה הרבה כוח - אם לא ימונף כשירות - לא נתקדם ונצעד קדימה בהתפתחותינו כמין אנושי, ומדיית האינטרנט לא תממש את מלוא הפוטנציאל שלה.

    דוראן פרו

    השבמחק
  4. יש אימרה שאומרת "הזהר מיוונים שמביאים מתנות" כלומר לא כל מי שנראה שחפץ בטובתך באמת חפץ בה. לפי רוח האימרה היוונים זה גוגל והמתנה שהם מביאים זה שרותי ללא כסף בדגש על חיפוש. אני יותר מאמין בנותן שרות שעושה עבודה ואני משלם לו למישהו שיגיד לי משפט כמו "עלי" מה רוצה? מה האינטרס שלו הסופי. במילים אחרות גוגל והמודל העסקי שלה יותר מפחיד אותי אותי מכל החברות בשוק. אז אני מציע לכולם "לשחק את המשחק של גוגל" אבל לשים "עין נוספת" על דברים כגון אבטחה ואחרים
    יואב

    השבמחק
  5. יואב, לא כל סוס הוא סוס טרויאני, ולא כל תפוח מכיל בתוכו רעל.
    אני מבין את החשיבה שלך, ואני מבין מהיכן הראייה הזו מגיעה, אך אם תשים לב גוגל שומרת על אינטגריטי די מדהים מתחילת החברה ואין עדויות לכך שהיא מעוניינת לנצל לרעה את המשתמשים שלה.

    ובמסמך המכיל את הפילוסופיה של גוגל, הסעיף השישי הוא זה שאומר "you can make money without doing evil"
    האמת שגוגל מממשים את החזון הזה. כל הזמן מהרגע שהוקמו. יש לפתוח את הלב ולהבין שאולי הפעם אין ממה להיזהר

    השבמחק
  6. מה שהיה הוא שיהיה, ומה שנעשה הוא שיעשה, ואין כל חדש תחת השמש.
    - מגילת קהלת
    { פרק א', פסוק ט' }
    השימוש במילים "לנצל לרעה את המשתמשים שלה" זה לא הכיוון שאליו חתרתי, לעשות כסף זה לא מילה גסה וכולם רוצים לעשות כסף. אתה מלא התלהבות על גוגל ועל דרכה החדשה לעשות כסף ללא ביצוע רע. אבל מה "רע" קשור בלעשות כסף? חברה רוצה לעשות כסף, חברה רוצה לקוחות, נותנת שרותים. תסתכל על גוגל בהבט הזה והסיכוי שתתאכזב בעתיד הוא יהיה יותר נמוך. גם המונח רעל לא לזה התכוונתי. אני מוצא דימיון במאמרך בההתיחסות שלך לגוגל, בהבט של ההתיחסות של כת מעריצים למטיף ("יש לפתוח את הלב ולהבין שאולי הפעם אין ממה להיזהר")

    השבמחק
  7. ידידי, מהדברים שלך ניתן בקלות להבין.. שאתה לא בדיוק תומך בשיטה של גוגל ועדיין מאמין שמאחורי כל פינה אורבת לך איזה סכנה בלתי נראית, קרא לי נאיבי אבל אני מאמין בחזון של גוגל.

    אם אתה שותף לחזון הזה או לא, זה משהו אחר.

    אין קשר ישיר בין "לעשות כסף לרע" הקשר הישיר שהופך עשיית כסף לכל כך רעה היא הטבע האנושי, רק תסתכל על המודלים העסקיים שיש היום. לאף אחד לא איכפת מאיכות השירות, או המוצר ניתן להתפשר בשביל לגלח עוד כמה דולרים כי מחזור שנתי של 30 מיליון דולר אינו מספיק.
    נבנה מדיח כלים המיועד להתקלקל עוד 6 שנים בכדי שתקנה עוד אחד, נמנע ממך תרופות מסוימות כדי שנוכל למכור לך אותם במחיר יקר יותר, נגלח עוד כמה דולרים על ביצוע בינוני שאתה תסבול ממנו. מה לא יעשו בשביל עוד דולר או שניים.

    גוגל לא כאלה, העובדות די מדברות בעד עצמן, אתה מקבל שירותים עסקיים מקיפים והכל בחינם, אתה מקבל שירות דואר הכי טוב, יציב ונקי בעולם ובחינם. והכסף שכן לוקחים ממך אתה מקבל עליו שירות שמותאם לך כמו כפפה.

    אינני מתעסק באכזבות, אני לעולם איני מנמיך ציפיות בכדי "אולי" לא לספוג פגיעה אפשרית, כי אז יכולות ההשקעה שלך והמיצוי שלך נפגעות גם כן (להנמיך עשייה להנמיך ציפיות בכדי לא להיפגע), איני אומר שצריך לרוץ לאש בעיניים סגורות ובצורה עיוורת, אך בהחלט הגיע הזמן לפתוח את החשיבה לעובדה שיש מודלים עסקיים מעט אחרים ושונים ממה שאנו מכירים ולא כל חברה "רוצה לדפוק אותך" או "לקחת ממך דבר מה" ובטח שלא להתפשר על איכות המוצר בשביל לעשות עוד איזה דולר על הגב שלך..

    לגבי "כת מעריצים למטיף"
    עצוב לראות שיש משפטים שמייד מתקשרים למקומות מניפולטיביים ואפלים, ודווקא אלה המשפטים שמגיעים מהלב, לא כולנו זאבים, לא כולנו נוכלים חלקנו מאמינים שאפשר להיות בנאדם ולהעניק שירות אמיתי לחברינו, גוגל אינה כת מצחיק לחשוב שכן, מה שכן אני רואה זו חברה שהצליחה להניב תוצאות טכנולוגיות מדהימות ופורצות דרך, תוך יישום שיטות עבודה פנים חברתיות וחוץ חברתיות שלא נראות בתאגידים אחרים.
    הם שוברים את המודל הקלאסי של "תאגיד רשע רודף בצע"

    צריך לשמור על עירנות בכל דבר, קל לפרש מהדברים שלי שצריך לרוץ בעיניים עיוורות, בכדי למקסם את הרווח שלך ואת הרווח של הלקוחות שלך, כדאי שתיהיה שותף לחזון הזה של גוגל, כי כרגע בישראל זה המנוע היחיד והבלעדי שיניב לך רווח משמעותי.

    בהצלחה

    השבמחק
  8. בכיף, לגוגל יש מוצרים מעולים והיא מכריחה אחרים ליישר קו איתה ואז כולנו מרוויחים, אסיים בנימה אופטימית זו

    השבמחק
  9. יאפ מסכים איתך..

    רק אהבה חבר :)

    השבמחק
  10. חזון לחוד ומציאות לחוד.
    אני לא מכיר את המייסדים באופן אישי ולא יודע מה עובר\עבר במוחם בתקופה שניסחו את מדיניות הפרטיות המעורפלת שלהם. אני רוצה להאמין שהמטרה של איסוף המידע הכולל פרטים אישיים(ושמירתם לעד כפי שהבנתי) באופן חסר האחריות שגוגל מבצעת היא אכן לשרת אותנו טוב יותר, אך בואו לא נשכח, גוגל זה לא רק לארי וסרגיי, יש עוד כמה עובדים.
    כמו במקרה ענת קם, בסופו של דבר זה מגיע לאדם הבודד (ויש לא מעט כאלה שמועסקים\באים ביחסים עסקיים עם גוגל).
    אז גם אם אני מחליט לפרגן למייסדי גוגל ול90 אחוז מעובדי החברה. מספיק נבל אחד בעל כישורים בשביל לגרום נזק..

    השבמחק
  11. נכון, מסכים איתך בהחלט שמספיק נבל אחד בכדי לעשות נזק, אך ראה את הדרך שבה גוגל ממדרים את המידע. אם היה אותו נבל הפרטים האישיים שלך היו פחות מעניינים אותו, כי למכור את האלגוריתמים המתמטיים המורכבים של גוגל למנועי חיפוש אחרים היה הרבה יותר רווחי.

    מלתת קבוצה של שמות לגורם כזה או אחר, אם המידע הזה היה משמש אותם למשהו, כבר היית רואה שיש לזה שימוש. לא רק ששימוש במידע הזה יגרור סגירה של החברה.

    האמת שלגוגל אין חזון מעורפל כלל, אלא מאד בהיר אתה יכול לקרוא אותו על ידי שיטוט פשוט באינטרנט.

    השבמחק
  12. טוב כאן צריך להיכנס לכישוריו של אותו נבל ולגישה שלו למידע כזה או אחר.
    אך כבר קרו דברים מעולם, אני לא חושב שהחשש מנותק מהמציאות, ראה מקרה המאגר עם הפרטים של כולנו שהודלף ממשרד הפנים.. ועכשיו זה לא משנה אם המדליף המקורי מתעניין בך,בי או בכל אזרח במדינה, בעל העניין שהמאגר יגיע לידיו כבר יצוץ..

    אגב, אני לא הייתי מזלזל בערך של המידע השמור במאגרים של גוגל, אני בטוח שהוא יקר ערך ואין סיבה להשוות אותו לערך האלגוריתם, רודפי בצע יקחו מה שיוכלו לקחת..
    (אגב, לא תמיד זה בצע כסף, יש אנשים בתפקידי מפתח שפשוט נסחטים על ידי גורמים פליליים לבצע עבירות)

    השבמחק
  13. אתה צודק, אינני מזלזל בערך המידע, ואינני נאיבי או אומר שצריך לקחת הכל כמובן מאליו.. אך רוח מרעננת בעולם העסקי כמו גוגל זה תמיד טוב, ככה או ככה חשוב להישאר על המשמר.. כי גוגל רוצים כמה שיותר מידע מכל מקום כולל כלים של גוגל על הדפדפן :)

    אתה צודק למרות שאני פשוט אומר שנראה לי שמידע רגיש הרבה יותר ידלוף החוצה במידה ויש חור באבטחה שם, למרות שאני מאמין שהמידור די חזק. לא לכולם יש גישה לכל מקום ולא לכל אדם במחלקה יש גישה לכל דבר. אם כי אני יכול לטעות .

    כך או כך, בינתיים נראה שאם אנו רוצים להניב תוצאות יפות בגוגל ישראל, גוגל זה הפתרון היעיל והאיכותי. שנותן מענה בשביל הגולש ובשביל המשתמש שלו.

    השבמחק
  14. על זה אני לא חולק, מדובר בכלי חזק.
    כל שאני אומר זה לחשוב טוב מה אנו רוצים לשתף ולקחת בחשבון שברגע שזה יצא מהמקלדת, ברוב המקרים זה כבר לא שייך רק לנו..כמו סוד שסיפרנו..

    השבמחק
  15. היום בעידן הפייסבוק והרשתות החברתיות גוגל הוא אחרון הבעיות באבטחת המידע, לפחות על גוגל אנו יודעים שיש הצרה רשמית מצידם לא לבצע פגיעה במשתמשים, בפייסבוק וכו' אין שום הצהרה כזו..

    השבמחק