יום רביעי, 3 במרץ 2010

מיתוג עצמי בעזרת האינטרנט - איך למתג את עצמך נכון


מיתוג עצמי על גבי האינטרנט הינו חלק חשוב וקריטי בהצגה העצמית שלך ושל העסק שלך באינטרנט, האינטרנט כידוע הינו זירת פרסום יוצאת דופן בה היצירתיות והחופש לפעול גדולים בהרבה יותר מאשר מודעות בעיתונים או שימוש בטלויזיה , אם זה שימוש בבאנרים, סרטונים ויראליים, קידום אתרים, קמפיינים ממומנים, בלוגים ואין סוף אפשרויות.

מהו מיתוג עצמי?


בכדי למתג את עצמי נכון עליי להבין את העקרונות העומדים מאחורי מיתוג על גבי הרשת ומה המשמעות של מיתוג עצמי. מיתוג עצמי הוא למעשה הדרך בה קהל היעד שלי רואה אותי ביחס לתחום שבו אני עוסק. כלומר אם אני מעוניין להיות ממותג כמומחה בתחומי, איך אני עושה זאת ?

אחד הדברים החשובים במיתוג עצמי הוא ההבנה שמיתוג נכון יכול להיות כלי רב עוצמה בתחום בו אני עוסק, יכול אף להניב שיתופי פעולה ולפתוח דלתות לתחומים נושקים.

איך ליצור מיתוג נכון ? 

 מומלץ לקרוא את המאמר המלא (מתג את עצמך כמומחה בעזרת האינטרנט)

* אמינות 
* דגש על הפרטים הקטנים
* חופש המידע
* שיתופי פעולה
* שימוש בבלוגים \ פורומים
* התמצאות בתחומים שכנים

אמינות


כאשר אני מעוניין למתג את עצמי נכון על גבי הרשת ולהציג את עצמי כמומחה בתחום בו אני עוסק, או בשירות אותו אני מציע, עליי להיות אמין. אמינות היא הדבר הכי חשוב והעקרון הכי קריטי במיתוג נכון על גבי הרשת, המידע שאני מציג חייב להיות אמין, ומאוטוריטות נכונות.

במידה ואציג מידע שגוי , או אנסה לסלף מעט את המידע בכדי להציג את עצמי כמשהו שאני לא, זה בדיוק המיתוג השגוי והדרך למתג את עצמנו כנוכלים. תהיו מחוייבים לאמינות ב-100% , עלינו להציג את המידע האמין ביותר והנכון ביותר ללקוחות או לקהל היעד שלנו.

אין צורך בשימוש בטקטיקות שיווקיות אשר נועדו לפתות את קהל היעד שלנו אבל מציגות חצאי אמיתות או מידע שגוי. אין לכתוב ניסויים שלא התבצעו , רעיונות שאינם מבוססים אלא אם צוין כך וכו'.

דגש על הפרטים הקטנים


כדי מאד לשים דגש על הפרטים הקטנים, כמומחה עלייך להיות בקיא בפרטים הקטנים של תחומך ולהתמצאות דווקא בדקויות הקטנות שאחרים נוטים להזניח. ההבדל בין מומחה לבין ספק מוצרים או שירותים רגיל הוא לא גדול, יכולים להיות אנשים מאד מקצועיים בתחום אך אינם מומחים וזאת מיכיוון שהם לא מתמצאים בדקויות הקטנות ובפרטים, ככל שהמידע שתספק יהיה יותר עמוק כך המיתוג שלך יותר יעיל

כלומר אם אתה מפרסם פוסט על נושא מסוים, או מוציא מאמר או מידע לקהל היעד שלך על נושא מסוים הקשור בתחום העיסוק שלך (המוצר שלך\ השירות שלך) עלייך לספק כמה שיותר פרטים ולרדת כמה שיותר לעומק, שימוש בגרפים , תרשימים ונתונים מהשטח מהווים אבן יסוד במיתוג נכון כמומחה.

חופש מידע 


כמומחה בתחום ספציפי יש בידייך כמויות אדירות של מידע על התחום, שתף אותו.
כן שתף את המידע שלך וכמה שיותר ממנו עם כמה שיותר מקורות מקצועיים, איך תזהה אילו אתרים הם מקצועיים? פשוט מאד , ישנו מאמר העוסק באמינות מידע, שם כתובים כל העקרונות איך לדעת האם אתר הוא מקצועי או שאנחנו נמצאים מול אתר שמצטייר כמקצועי בלבד.

שיתוף המידע ברשת ובכמה שיותר מקורות מעניק לנו מיתוג נכון כמומחים, כמומחה אתה רוצה לעזור לקולגות בתחום שלך בעוד שאתה מספק מידע חיוני לקהל המתעניינים שלך ולקהל היעד שלך. (במידה ויש לך מוצר או שירות)
אופן שיתוף המידע הינו קריטי ביותר, פרסום באתרים שאינם איכותיים יכול להניב תוצאות הפוכות ולהביא למיתוג שלילי, עלייך לפרסם בכמה שיותר אתרים איכותיים.

שיתופי פעולה - מי שמומחה לבד אינו מומחה


 מיתוג נכון כמומחה בתחומך מציג בפנייך אפשרויות בלתי מוגבלות ליצור שיתופי פעולה שונים בתחום. יצירת שיתופי פעולה אלה יכולה לפתוח בפנייך דלתות שיאפשרו לך לפרסם או להציג מידע אשר ימתג אותך כראוי, או לסירוגין יצירת שיתופי פעולה עם אישים בתחומך שכבר ממותגים כמומחים יכולים לסייע לך במיתוג עצמי נכון וראוי.

שימוש בבלוגים ופורומים


שימוש בבלוגים ובפורומים הם כלים נפוצים מאד במיתוג עצמי. מיקוד נכון של מידע ויצירת בלוגים נישתיים או התערבות בקהילה קיימת (פורום) בנישה הספציפית שאנו עוסקים בה, תוך שיתוף מידע אמין ויעיל והתמצאות בפרטים הקטנים יוצרים מיתוג נכון ואפילו יכולים ליצור סביבך רעש וירטואלי , או "באז ויראלי".

יצירת רעש חיובי כמו זה יכולים לסייע לך למתג את עצמך נכון וביעילות.  מיתוג עצמי הינו כלי חשוב מאד בכדי לקדם את שמך ולהגביר את החשיפה שלך על גבי האינטרנט , ככל שתהיה יותר ממותג כך יותר אנשים ישמעו עלייך בתחום. ככל שיותר ישמעו עלייך הרווח שלך יעלה, או יחס ההמרה שלך.

סרטי תדמית, סרטונים ויראליים ואף אמצעי תקשורת אחרים הם אלו העומדים לרשותנו בעת שנרצה למתג את עצמנו בצורה נכונה, בשילוב נכון של כל הפרמטרים שהוזכרו במאמר זה נוכל להניב תוצאות מרשימות שישארו לאורך זמן, אין כמו שם חיובי ההולך לפנינו בתחום עיסוקנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה