יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

מרכז המידע של גוגל - מבט מבפנים

כאשר אתם מחפשים דבר מה בגוגל, אתם מאחורי הקלעים ניגשים לאחד ממרכזי המידע שלהם ומקבלים חזרה את התוצאות לשאילתא שהקשתם, חשוב לזכור שלגוגל יש מספר רב של מרכזי מידע שעד היום לא ידוע מספרם המדויק, גוגל החליטו לשחרר בפוסט חביב בבלוג שלהם תמונות ואף וידיאו של אחד ממרכזי המידע הללו מבפנים ומבחוץ.

במידה ואתם מחפשים את אתרכם בגוגל ורואים שאתם במקום חמישי ולאחר שעה או שעתיים מחפשים שוב ולפתע אתם בעמוד אחר, סביר שהתחברתם למרכז מידע אחר ושיש חוסר התאמה בין מרכזי המידע הללו, במידה וחוסר ההתאמה הוא בקנה מידה של עמודים שונים, ייתכן שיש עדכון אלגוריתם שמתבצע או עדכון במנוע החיפוש עצמו, לעיתים רואים חוסר התאמה בין מרכזי המידע רק במיקום או שניים לכל היותר.

עדכוני אלגוריתם גורמים לחוסר התאמה בין מרכזי המידע

בדרך כלל חוסר ההתאמה הוא כתוצאה מעדכון אלגוריתם, בפוסט די ישן שכתבתי בבלוג הרשמי של דוראן, ציינתי שחוסר ההתאמה לרוב נקרא "ריקוד גוגל". לאחרונה החל מחודש יוני עם כל השינויים והעדכונים שגוגל מטמיעים למנוע החיפוש, נראה שבהרבה תחומים יש אינספור ריקודים ואין דבר שנשאר יציב לאורך זמן, אם כי בתחומים אחרים נראה שיש יציבות דוממת של ממש, חברות קידום אתרים מתלוננות שדווקא בישראל לאחר עדכוני האלגוריתם ה"אשפה" עדיין חוגגת בתוצאות החיפוש של הרבה מהתחומים. 

תמונות וקטע וידיאו של מרכזי המידע של גוגל כמה מבחוץ ואפילו מבפנים


מרכז המידע של גוגל בצפון קרוליינה

השרתים עצמם במרכז המידע של גוגל באיווה


מרכז המידע של גוגל ב-Street View





2 תגובות:

  1. פוסט נהדר, גוגל משתמשים בהמון מחשבים כדי לאחסן את כמות המידע העצומה הזו. מעניין לראות כיצד הם משתמשים בטכנולוגיה הזו.

    השבמחק