יום רביעי, 18 באפריל 2012

ניצול של יום השואה בכדי לצבור לייקים (Likes) - הונאת פייסבוק

כל שנה ישנם אנשים שמעוניינים לנצל את יום השואה וימי הזיכרון בכדי לצבור לייקים, השימוש בסמלים כל כך כואבים לעם היהודי בכדי לצבור לייקים הוא שימוש שפל ואף מזלזל במעמד של היום ובזכרם של הנרצחים. גם השנה רץ עמוד בפייסבוק שאומר כך "הדלקת נר זכרון בפייסבוק לזכר יום השואה"
העמוד נראה כך

עמוד ה-SCAM החדש שמנצל את יום השואה לצבירת לייקים

העמוד נראה אמיתי ואפילו כתוב בו בחוצפה רבה - "נמאס לנו מאלו שעושים לייקים מוסתרים על חשבון דברים שחשובים למדינה. לכן עשינו דף שאין בו לייקים מוסתרים"

אם לוחצים על אחד הנרות הוא משתף את העמוד עצמו בפייסבוק, לכאורה הדבר אינו מזיק ומקדם את המודעות ליום השואה, מצד שני אנו יכולים לראות 4 כפתורי לייק שונים בחלק התחתון, שאמורים לייצג את הנרות שמדליקים בפייסבוק.

עד כאן העמוד הזה נראה תקין, הבעיה מתחילה כאשר שאתם לוחצים לייק, ולפתע תוכלו לראות תחת "פעילות" שעשיתם לייק לעמוד "סטטוסים מצחיקים". איך הדלקת נר ליום השואה הפך להיות צבירת לייקים לעמוד "סטטוסים מצחיקים" - שנמצא בבעלות אותה חברה שהעלתה את העמוד המדובר.

אין גבול למעשים השפלים של אנשים - גניבת לייקים על חשבון השואה

יום השואה הינו יום שמייצג את ההשמדה של 6,000,000 מיליון יהודים, כמו כן יום זה מייצג את מלחמת העולם השנייה שהייתה אחת המלחמות הכי עקובות מדם והכי נוראיות בהיסטוריה של האנושות שפגעה בכל העולם כולו כולל בעם המבצע, הגרמנים.

האם ראוי לפתוח עמוד שמנצל את היום החשוב הזה בכדי לתת לייקים לעמוד של סטטוסים מצחיקים או אפילו לכל עמוד אחר ? האם העמוד הזה לא נועד להדלקת נר של יום השואה בפייסבוק ? מסתבר שלא

רק כדי להזכיר לכם כך היה נראה העמוד הקודם שהניב לייקים לעמוד "קריות באינטרנט" בכתבה שהתפרסמה בשנה שעברה http://room404.net/?p=41309

תמונה של העמוד רמאות של שנה שעברה מאתר room404
האם אתם רואים את הדימיון בין שני העמודים ? זו אותה גברת בשינוי הדרת. עשו טובה אל תשתפו את העמוד הזה, אני מקווה שמישהו ידווח על המרמה והזילות הזו, הרימו את המודעות שלכם מעבר לנושא הכאוב הזה ותוודאו שאתם באמת משתפים נר זכרון ולא איזה לייק לעמוד
מוסתר.

לאחר שהעלתי את הכתבה קיבלתי מספר תגובות שלמעשה הלייק הולך לעמוד החברה ולא לעמוד סטטוסים מצחיקים לכן אעלה תמונות להמחשה לאחר בדיקה חוזרת.

לחצתי על הפתור הלייק הבא - שנמצא בתחתית העמוד

כפתור Like שמוביל לעמוד "סטטוסים מצחיקים"
 לאחר מכן הלכתי לבדוק את ה-Activity log שלי בכדי לראות מה בעצם התרחש ובאופן וודאי ראיתי שלמעשה הלייק שלחצתי הלך לעמוד סטטוסים מצחיקים בפייסבוק.

הנה התמונה כולל חתימת השעה שביצעתי את הבדיקה:

תמונה מ-Activity log של הפרופיל שלי בפייסבוק לאחר לחיצת הלייק
כפי שניתן לראות בבירור העמוד הזה דג את הלייקים שלכם כנראה ללקוח שלו או לעמוד אחר בבעלותו !
הם מנצלים את יום השואה בכדי לקבל כמה שיותר לייקים לעמודים שלהם או לעמודים של לקוחות שלהם, כך או כך זה לא משנה וזה בלתי נסבל

היזהרו לא להפיץ את העמוד הזה הלאה - http://fb.idx.co.il/holocaust/2.html

תגובה 1:

  1. בכל מקום שיש בו כסף - יש בו גם ספאם. מהסיבה הפשוטה שהאינטרנט נשלט על ידי אותם אנשים שרוצים בספאם.
    בכל מקרה זה לא פעם ראשונה שדגים לייקים מאנשים, זה התחיל בעמודים בעלי כותרת מסקרנת שגרמה לאנשים לעשות לייק/שיתוף. ועברה לתמונות של ילדים פצועים עם שלטים "כל לייק פייסבוק תורמת 10 שקל לניתוח סרטן של הילד הזה".
    אנשים תמימים נופלים בפח..
    מה יוצא לבעלי העמודים? לעתים חברות רוצות לקנות עמודים בעלי מספר לייקים רב כיוון שמתקשה להשיג אותם בעצמם ומוכנה לשלם אפילו סכומים גדולים עבור העמודים בעלי אלפי הלייקים.

    השבמחק