יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

תפסיקו להאשים את גוגל בדירוגים הנמוכים שלכם

קידום אתרים בישראל אמנם שונה במהותו מקידום אתרים בארה"ב, אך דבר אחד יש במשותף לשני המנועים, התוצאות באופן יחסי מדויקות, מהירות ורלוונטיות. במידה ונפגע לכם הדירוג והתחלתם לצנוח, חברת קידום האתרים שלכם הפסיקה לענות לטלפון או שפשוט אתם אומרים "גוגל והשינויים שלו דפקו לי את האתר" אז הגיע הזמן להתעורר.

זה לא שגוגל מנוע לא רלוונטי זה שהאתר שלכם לא רלוונטי


אמנם בתחומים תחרותיים רבים גוגל ישראל פשוט מנוע חיפוש עילג, והרבה תוצאות לא רלוונטיות מככבות בראש התוצאות, אך בהרבה מקרים אתרים מתלוננים שנפגעו להם הדירוגים וצנחה להם התנועה הנכנסת וזה בגלל גוגל. חשוב להבין שזה לא בגלל גוגל אלא בגלל שהאתר עצמו פשוט לא מתקדם, אינני מתכוון למתקדם בתוצאות החיפוש אלא לא מתקדם, האתר נשאר מיושן, בעלי האתר לא עושים שינויים באתר, אין תוכן איכותי שנכנס, הפעילות היא חד גונית ולמעשה בסופו של יום אתרים שנמצאים מעליכם כנראה יותר רלוונטיים.

כל מומחה קידום אתרים יודע שתוכן איכותי, פרופיל קישורים מגוון, פעילות שוטפת והסתכלות רחבה לטווח ארוך היא זו שתניב את התוצאות הטובות ביותר והאתר יתחיל להתקדם מקצבים גבוהים הרבה יותר.

מאשימים את הפנדה - אך האשמה היא עליכם


אין ספק פנדה שגרף את הארץ והעולם עשה שינויים רבים, תחומים רבים בארץ נפגעו והעמוד הראשון הוחלף כמעט לחלוטין, במקרים רבים הצניחה התרחשה לאור פרופיל קישורים שאינו תקין, או תוכן משוכפל וכו'. (בארץ כולם קידמו שנים באתרים מאמרים שנפגעו משמעותית בפנדה 2.2) אך במקרים אחרים בעלי האתרים פשוט הפסיקו להשקיע באתר.

חברת קידום אתרים מקצועית ככל שתהיה אינה קוסמת, האמת לא הייתם רוצים את החברות שמשתמשות ב-"קסמים" בכדי לקדם אתכם, ראיתם מה קרה שהגיע פנדה. האתרים הללו פשוט נעלמו מהעמודים הראשונים והתנועה אליהם צנחה בעשרות אחוזים. חשוב להבין שאתר איכותי הוא אתר שמתעדכן כל הזמן, אתר שהקישורים אליו מגוונים, שמקשרים אליו גם לאייטמים הנמצאים עמוד בתוך האתר ובמיוחד שהוא מקבל קישורים חברתיים מגוונים.

התוכן הוא המלך - אבל מלך רע סופו ליפול


אתם מוסיפים תוכן לאתר שלכם, כל הכבוד. האם התוכן הזה איכותי או שמא אתם מוסיפים אותו רק כי זה פרמטר ? האם התוכן שאתם מוסיפים לאתר רלוונטי ובעל ערך מוסף, אייטם מוצלח, מקצועי ומושקע בכל מאמר ומאמר, או שמא אתם מעלים עמוד עם הסבר של 4 שורות ?

ככל שתוסיפו תוכן "לא איכותי" לאתר שלכם האתר יפגע, ואתם במו ידיכם תפגעו בדירוגים שלו, ככל שתבנו קישורים ממוקדים בלבד לעמוד הבית ולקטגוריות ראשיות בלבד, אתם תפגעו באתר שלכם. ככל שתתעקשו שתגובות בבלוגים ופורומים אלו קישורים "לא איכותיים" אתם תפגעו באתר שלכם.

כן התוכן הוא המלך - התוכן זו אבן היסוד עליה נשען כל האתר שלכם, המיתוג שלכם, הפנים האינטרנטיות שלכם. ברגע שהתוכן אינו איכותי, אינו מכוון לגולשים או שפשוט נועד להיות "סימון V" על פרמטר שאתם צריכים לבצע אתם בצרות, זו פצצה מתקתקת. כתיבת תוכן איכותי לאתר היא קריטית, כתיבה טבעית, מקצועית ועם ערך אמיתי לקהל היעד של המאמר או העמוד.

קידום אתרים מזמן אינו להיות ראשון בגוגל


הבעיה בקידום אתרים בארץ היא שחברות קידום אתרים ובעלי עסקים אוחזים בתפיסה צרת עין אודות העסק האינטרנטי שלהם והאופן שבו פועל מנוע החיפוש, המטרה של חברות קידום אתרים היא להשביח את הנכס האינטרנטי של הלקוח בכדי שגם עוד 3-4 וגם 5 שנים העסק יהיה רלוונטי, איכותי, יצבור Authority rank (סמכותיות בתחומו) Trust Rank(מדד אמינות גבוה) ובעיקר שיהיה אתר עוצמתי בתחומו.

אין קיצורי דרך בתהליך כזה ולבנות 30,000 קישורים נכנסים לא יספק את הסחורה הזו לעולם, רק הסתכלות ותפיסה של המכלול כולו הנדרש בכדי להעשיר אתר יכולה להניב תוצאות כאלה, ארוכות טווח. מי שמסתכל 3-6 חודשים קדימה במקום שנה עד שלוש שנים קדימה פשוט מפספס את העיקר ושורף כסף על פעולות שבעיקרן יגרמו לו לבזבז עוד כסף כל הזמן.

קידום אתרים המבוסס על שיטות עברו, או תפיסה צרה של קידום אתרים שמשמעותה להגיע למקום ראשון בגוגל בלבד, זו תפיסה שבסופה הדומיין לא בהכרח צבר סמכותיות או אמינות, ולכן קצב ההתקדמות של האתר לא ישתנה ובעלי האתר גם עוד 3 שנים יאלצו לשלם סכומי עתק בכדי להישאר במקום הראשון, לעומת זאת ברגע שבונים סמכותיות ואמינות בתהליך ארוך טווח קצב ההתקדמות יעלה משמעותית, והאתר יתקדם רוחבית בכל מגוון הביטויים השונים שהאתר מקודם בהם.

תפסיקו להאשים את גוגל בדירוגים הנמוכים שלכם, תתחילו להסתכל על המכלול ולאתר היכן אתם צריכים לשפר את האתר, לתקן את התוכן, להעשיר את האגפים, לטפל בקוד, ולבנות פרופיל קישורים איכותי ומגוון.

2 תגובות:

  1. קידום אתר היא משימה אסטרטגית וארוכת טווח, שבאה מתוך מחשבה מעמיקה של התחזקות החלש בכל דף ודף. בכל דף צריך לנקוט בטקטיקות יצירתיות שישאירו חותם של מקוריות ופיסת אינטליגנציה שתסמן לגוגל את הדרך.
    אני מסכים עם כל מילת תוכחה במאמר הטוב, אולם דווקא משום שהאקלים בארץ לוקה בחוסר סובלנות, צריך גם כמובן, "לספק תוצאות" ומהר, שנאמר, "אכול ושתה כי מחר נמות...".
    שבת שלום
    עונג שבת

    השבמחק
  2. שחר כרגיל תגובה עמוקה וטובה, אורי מאמר מעניין מאוד ואני מסכים ומחזק אותך שהתוכן הוא המלך הגדול! תודה על העידכונים החשובים כמו "גוגל פרש". בלוג מעולההה.

    השבמחק