יום שבת, 15 באוקטובר 2011

גוגל באז יסגר בעוד מספר שבועות

זוכרים את השירות הכושל של גוגל (Google Buzz) ובכן לאחר גסיסה ארוכה וממושכת של השירות, גוגל החליטו לסגור אותו סופית. למי שזוכר לאחר שיצא השירות והופיע בתוך המייל של גוגל, החלו להופיע תלונות על כך שהפרטים האישיים של משתמשים נחשפים לעיניי כל, ויש פה פגיעה רצינית בפרטיות המשתמש. לא רק שהשירות בכלל נועד לחקות בצורה די עלובה את טוויטר, אלא עשה עבודה די גרועה עם האינטגרציה לתוך המייל ובכלל כשירות.

לא מזמן גוגל הצהירו על סגירת Google Labs למעט השירותים שכבר עברו אינטגרציה למוצרים אחרים או שירותים אחרים. כמו כן אל תדאגו לפני שגוגל באז נסגרת אפשרי להוציא את כל הפרטים החוצה על ידי שימוש בשירות Google Takeout אשר מציע את האפשרות להוריד את כל המידע מכל השירותים בלחיצת כפתור אחת. אפשר לומר שהשירותים השונים שפותחו ויצאו שקדמו לרשת החברתית גוגל+ היו כמו ניסויים כושלים.

גוגל באז היה ניסיון כושל להיות טוויטר, לא ברור מי אישר את הפרויקט ולמה הושקע בו כל כך הרבה, אך זה אחד המוצרים העלובים ביותר שגוגל הוציאו, במיוחד שהוא בתוך המייל. מי לעזאזל היה רוצה שבתוך המייל האישי שלו תופיע רשת חברתית ? שמכילה את כל מי שמופיע ברשימה של המייל, זה פשוט רעיון גרוע.

Google + שירות ששווה להשקיע בו מאמצים



דווקא ברשת החברתית של גוגל יש הרבה פוטנציאל, כבר יש מעל 50 מיליון משתמשים בזמן מאוד קצר יחסית, לאחר שהרשת הייתה מבוססת על הזמנות בלבד, יותר מכך אפילו אין עדיין דפי עסק ופלטפורמה של אפליקציות נורמלית כמו שיש בפייסבוק וכבר הרשת ועיקרון המעגלים שלה עובדת מעולה.

זה שירות או מוצר שגוגל צריכים לתת לעיו את הפוש האמיתי, לפתח ולהעמיק את הרשת ולתת למשתמשים של הרשת החברתית הזו את כל מלוא תשומת הלב, בסופו של דבר הרשת החברתית הזו יכולה להיות מתורגמת לכסף, למרות שמומלץ שאם יופיעו פרסומות בגוגל +, שהם לא יהיו פרסומות כמו בפייסבוק, שלא קשורות לכלום. אם אני אמשיך לראות פרסומות להסרת שיער בלייזר, או קניית מקציפי חלב אני אשתגע.


תגובה 1:

  1. ניחוש שלי עוד שנתיים הגוגל פלוס יצעד לאותה התעלה:X

    השבמחק