יום חמישי, 31 במרץ 2011

גוגל משיקה כפתור לייק חדש

לאחר כמעט שנה מאז שפייסבוק הקדימה את כולם ושינתה את חוקי המשחק עם כפתור הלייק שלה, גוגל משיקה את שירות הלייק החדש שלה שנקרא "1+" .  אמנם השם הרבה פחות אינטואיטיבי, אך לגוגל נמאס מחוסר המענה שלהם בזירה החברתית, והגיע הזמן להרים את הכפפה.

בעיקרון האפשרות לבצע 1+ על תוצאות חיפוש ועמודים באינטרנט תאפשר לחבריכם לראות זאת ובכך שיתפתם אותם במשהו שלדעתכם מומלץ, אם מסתכלים על התמונה הגדולה באמת זה פשוט מעולה, זה צעד עצום. מצד שני זה אומר שאם אין לכם חשבון של ג'ימייל, איך תדעו מי לחץ על מה ?. אולי השקת המוצר הזו (כמו שאני מכיר את גוגל) היא צעד אחד קטן בהתקדמות ליישום של הרשת החברתית החדשה שלהם (שיש רק שמועות אודותיה).

בגדול כבר אם אנו מחוברים ליוזר שלנו בגוגל, כל היוזרים האחרים שחברים שלנו או ברשימת החברים שלנו יראו את מה שהקלקנו עליו, חשוב להבין שהצורך הזה שיתוף מידע נובע מהצריכה המתמדת שלנו של תוכן, כולם צורכים תוכן כל הזמן וכולם רוצים שהתוכן שלהם יגיע לכמה שיותר אנשים. גוגל מאפשרים לנו לעשות את זה. פייסבוק מעוניינים שניהיה כמה שיותר זמן בפייסבוק,  גוגל מעוניינים שפשוט נוכל להנות מעט יותר מהתוכן, ולקבל אינדיקציה אם התוכן טוב או לא.

וידיאו ההשקה של השירות החדש של גוגל:



פלטפורמת הרשת החברתית היא בעלת פוטנציאל אדיר לשיתוף מידע, פייסבוק, האתר הכי חזק על כדור הארץ נכון לעכשיו, מחזיקה בגביע. כפתור "הלייק" שלהם, היה רעיון פשוט וגאוני ששינה לחלוטין את כל התנהגות הגולשים, ופלש עד מהרה לחיים האמיתיים, מככב בפרסומות, בטלויזיה ונעשה מטבע לשון של ממש.

אין הצהרה רשמית על כך שגוגל ופייסבוק במלחמה, אך ניכר שהמצב הוא כזה לאור העובדה שיותר מוקדם בשנת 2010 גוגל הפסיקה את האפשרות לשתף את חשבונות המייל שלה עם פייסבוק, ולא תוכלו להוסיף חברים לפייסבוק דרך חשבונות הג'ימייל, יותר מכך בכמה הזדמנויות שונות במהלך 2010, תקפה גוגל בחריפות את מדיניות שיתוף המידע של פייסבוק ומנגנון הגדרות הפרטיות.

האם 1+ ישנה את חוקי המשחק ?


סביר מאוד להניח שהכפתור החדש שיוצא בתקופה ניסיונית בארה"ב לא ישנה את חוקי המשחק, זהו ניסיון כושל נוסף של גוגל להדביק את הקצב המטורף שהפייסבוק תפס, ופייסבוק זו "הבהלה לזהב" החדשה של המאה ה-21. כמו החבר'ה הישנים מהמערב הפרוע שהיו נוהרים למקומות נידחים במדבר לסנן אדמה בשביל פיסת זהב, כך גולשים נוהרים לפייסבוק.

רשת חברתית ככלי עוצמתי מאוד - אליה וקוץ בה


היום ישנו דור שלם של ילדים אשר כל חייו מתומצתים בפייסבוק, "אם אין לך פייסבוק אתה לא קיים". הרשת החברתית היום היא מוקד הכינוס הכי גדול בעולם, האנושיות שלנו נשדדה מאיתנו בשביל הפצת וידיאו של יוטיוב ולחיצת לייק על סטטוסים של חברים ומכרים שלנו, היום לא נפגשים אחד עם השנייה בחוץ אלא על קירות הפייסבוק.

אותו כלי שהצליח ליצור לכולנו במה משותפת להשמיע את כולנו הפך לאותו כלי שמונע מאיתנו את האנושיות שלנו ומכניס אותנו לתבנית התנהגותית מכנית. הרגישות שלנו כלפי העולם יורדת, והפעולות שלנו מוגבלות ליכולותיו של הפייסבוק "כפתור הלייק הארור", ג'ון לנייר אמר זאת יפה "אותו אינטרנט שהיה מייצר מקומות עבודה, היום שודד אותם, כל תרבות החינם פוגעת במעמד הביניים" ופייסבוק זו רק אחת התופעות.

מי שעשה את זה ראשון הוא זה שבדרך כלל גורף את הרווח


תמיד זה ככה מי שעשה את זה ראשון בדרך כלל גרף את דעת הקהל, פייסבוק תקפו ראשונים את האפשרות השיתופית הגלובלית שתתחבר ישירות לפלטפורמה שלהם, וכולנו קיבלנו זאת בחום ואהבה, אימצנו את הקוד של כפתור הלייק לאתרינו ומעתה והלאה בכל חור ועמוד על פני הרשת ישנו קוד של "לייק" קטן היושב בתחתית או בראש כל עמוד או כתבה.

כמו שגוגל עשו מנוע חיפוש חזק ועוצמתי ראשונים, וכל שאר המנועים מזדנבים מאחור, כך גם הרשתות החברתיות מזדנבות מאחורי הפייסבוק. פייסבוק הפך להיות הכלי החזק ביותר באינטרנט היום וכרגע נראה שאין להם מתחרים בזירה החברתית, לאחר שיתוף הפעולה המלא עם בינג של מיקרוסופט לגוגל ישנה בעיה חמורה וקשה להתמודד איתה, שהפעם "חשיבה חיובית" לא תועיל, צריך תוצאות.

אם לגוגל לא יהיה מענה אמיתי לזירה החברתית, ההתדרדרות של המנוע לא תאחר לבוא, ומשתמשים בארה"ב יתחילו לנהור לכיוונו של בינג ופייסבוק, לפי הנתונים שזורמים בשנה האחרונה, נראה שישנה עלייה בשימוש בבינג לאור האלגוריתמים החדשים שהוטמעו במנוע. קשה לומר שהעידן של גוגל נגמר או אפילו מגיע לתומו, אך אולי זוהי ההתחלה.

אם תרצו לקבל הודעה מראש מתי שהכפתור יגיע גם לישראל, הירשמו אצל גוגל !

3 תגובות:

  1. כל כלי של גוגל משנה את חוקי המשחק, זה רק מראה שהיום לא מספיק להיות איש SEO ויש להתמחות גם בתחום הSMO על מנת להצליח כמו בעבר...

    השבמחק
  2. כן, עם זאת.. היציאות של גוגל בתחום ה-SMO הן לא להיט כמו של פייסבוק, לדוגמא פייסבוק קנו כרגע חברה ב-70 מיליון דולר, שמייצרת אפליקציות לפלאפונים ישנים. שזה רעיון גאוני לפרוץ לשוק המכשירים שאינם דור חדש ולהגיע לקהל רחב יותר.

    בניגוד לגוגל שמוציאים באיחור של שנה, כפתור 1+ .

    השבמחק
  3. היי
    יופי של פוסט, מאוד נהנתי לקרוא.
    האם להערכת מספר ההמלצות ישפיעו על דירוג התוצאות הטבעיות?

    השבמחק