יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

בינג ופייסבוק מאחדים כוחות - לגוגל אין מענה

בהמשך לפוסטים האחרונים,  שנכתבו על האיחוד של בינג ויאהו בכדי לשבור את שוק מנועי החיפוש, ולהציב לגוגל איום ממשי, הפעם מיקרוסופט מאחדים כוחותיהם עם ענקית אינטרנט אחרת, "פייסבוק" הרשת החברתית האדירה שגם היא מתחילה לנגוס ולכרסם ברווחיה של גוגל.

תתחילו לראות לייקים בתוצאות החיפוש ואפשרות לקבל כתבות שחברים מרשימת החברים שלהם אוהבים


בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט יתחיל להציג תוצאות מותאמות אישית בהתאם לכמות הלייקים שלחצו חברכם, ויציג אף כתבות ונושאים הקשורים לשאילתא שהוקשה אך שאהובים על ידי חברכם בפייסבוק. הטמעת הלייקים לתוך אלגוריתם תוצאות החיפוש של בינג יעניק חיפושים אישיים יותר, ויאפשר אינטגרציה מלאה בין תוצאות החיפוש לרשת החברתית של פייסבוק.

בקרוב נפתח אזור בתוצאות החיפוש בבינג אשר מאפשר לצפות בכתבות שאנשים מרשימת החברים שלכם לחצו עליהם לייק, וכמובן אפשרות להעניק לייק לתוצאה כזו או אחרת במנוע החיפוש עצמו, כמובן שעליכם להיות מחוברים לחשבון הפייסבוק כאשר אתם מחפשים בבינג, בכדי לראות את הפיצ'ר בצורה פעילה.

"המידע שאנו מציגים אינו משותף עם פייסבוק"


בינג הביעו דאגה רבה לפרטיותם של המשתמשים והצהירו שהמידע שברשותם לא יעבור לפייסבוק, כמו כן אם אנו מעוניינים להיות מחוברים אך איננו מעוניינים שתוצאות החיפוש ישתנו בהתאמה אישית כתוצאה מהפייסבוק כל שעלינו לעשות הוא ללחוץ על כפתור "Disable" והתוצאות יחזרו להיות כרגיל.

שיתוף פעולה מסוג זה נותן נפח חדש למילה שיווק ברשתות חברתיות והאינטגרציה שבין מיקרוסופט לפייסבוק היא מסוכנת לא פחות משיתוף הפעולה עם יאהו מה שמוכיח שמיקרוסופט לא מוכנים לשבת בצד בזמן שגוגל מפתחת מוצרים ושירותים ושוברת את השוק בכל הקשור למנועי החיפוש.

מיקרוסופט מנצחת בזירה החברתית - גוגל נשארת חסרת מענה


לעומת זאת גוגל יכולים להיות נבוכים, כי למרות כוח המחשוב האדיר, סביבת העבודה היצירתית והחזון העצום עדיין אין להם מענה אמיתי למודל הרשת החברתית, וכל מוצר שהושק בשנתיים האחרונות הנוגע לשיתוף חברתי עלה בלהבות ונקבר די מהר מרגע שהושק.

Google Wave -  היה הניסיון הראשון של גוגל להעניק אפליקציה לשיתוף חברתי, ואולי האפליקציה הכי מוזרה שגוגל השיקו אי פעם, הפרוייקט הזה היה כל כך לא מובן עד שפשוט לא הצטרפו כמעט משתמשים ואלו שכן הצטרפו לא הבינו מה לעשות עם הכלי הזה.

Google Buzz - הניסיון השני והמעודכן שנועד לחקות רשת חברתית שעובדת על עקרון הטוויטר (עקרון עדכוני סטטוסים קצרים מלווים בקישורים והמלצות) שכשל בצורה נחרצת ברוב העולם, אם כי התגלה ככלי יעיל ליצירת עמוד BACKLINKS בפרופיל שלנו בגוגל, בכל הנוגע לקידום אתרים בארץ.

הדאגה לפרטיות במנועי חיפוש עשתה לא מעט צרות לגוגל לאחר השקת  Google Buzz, המאפשרת אינטגרציה ישירה לממשק הג'ימייל ולרשימות החברים, בדומה לטוויטר, רשת זו מונעת גם היא על בסיס ציוצים, או עדכוני סטטוסים. הבעיה החלה כאשר משתמשים לא יכלו לכבות את האפליקציה והפיצ'רים שלה, ונתגלו פרצות באבטחת המידע.

כישלון ככלי חברתי - מעולה לדף Backlinks


גוגל באז האמנם הייתה כישלון חרוץ ככלי חברתי, אך התגלתה ככלי יעיל לבניית קישורים, הפרופיל שלנו בגוגל מכיל את כל הקישורים והסטטוסים שאנו מעלים לגוגל באז, גוגל באז יכול להשתלב גם עם אתרים אחרים כגון טוויטר, בלוגר ופיקאסה, אם נמקד את תוכן העמוד שלנו (הן בקישורים והן בטקסט) בצורה נכונה, נוכל ליצור עמוד חזק מאד בעל תוכן רלוונטי המוציא קישורים איכותיים ליעדים שלנו.

הסכם פשרה בנוגע לתביעה הייצוגית כנגד גוגל


אמנם Google Buzz שקעה במצולות, אך השאירה אחריה מגוון תביעות ענק על סך כמה מיליוני דולרים העוסקים בחדירה לפרטיות והפרת זכויות הפרט, בשבוע שעבר גוגל הגיעו לפשרה בנושא התביעה הייצוגית נגדם, והסכימו להפריש סכום של 8.5 מיליון דולרים לקרן הנועדה להדריך וללמד על אפשרויות הפרטיות של באז.

הנכונות של גוגל להפריש כזה סכום נעשתה רק לאחר תביעה ייצגות רחבה מאד בגין חדירה לפרטיות והפרת זכויות הפרט, גוגל באז עדיין נחשבת לרשת חברתית כושלת כאשר מסתכלים במימדים של פייסבוק ושל טוויטר, ונראה שזו אפליקציה שראתה אור מוקדם מידיי ולא גיבשו אסטרטגייה נאותה לכלי.

החזית המשותפת של בינג עם פייסבוק ועם יאהו מוכיחים לנו שהמלחמה האמיתית עוד עומדת בפתח, וההשתלטות על  הזירה החברתית בשלבים שלגוגל אין מענה נאות, מעיד על כך שהגרוע ביותר עוד לפנינו. אם גוגל לא יתנו מענה ויוציאו מודל חברתי שיכול לנצח את פייסבוק, הם ירגישו בהפסדים הכלכליים כתוצאה מכך.

אז אנחנו אומרים - Go Google Go ומצפים לראות האם באמת תצאה הרשת החברתית (מבוססת השמועות) Google Me

חלקים מן מאמר זה תורגמו מן המאמרים הבאים:
הסכם הפשרה של גוגל - http://goo.gl/hFUyj
השלמת האיחוד בין פייסבוק לבינג - http://goo.gl/ApFzw

3 תגובות:

  1. באופן אישי אני חושב שגוגל נמצאת בין הפטיש לסדן : מצד אחד אנשים לא רוצים יותר מדי מאפיינים חברתיים בשירותי גוגל האישיים שלהם. מצד שני, רשת חברתית שלא תתממשק כמו שצריך עם שאר שירותי גוגל, נידונה לכשלון, בטח כשפייסבוק סופרת 500 מיליון חברים והיד עוד נטויה.

    אם כבר, אני לא אתפלא אם הרשת החברתית תעלה כחלק מיו-טיוב שהוא בעצם האתר החברתי האמיתי הכי מצליח של גוגל היום...

    השבמחק
  2. היי אורי מייקרוסופט ניצחה מזמן בזירה החברתית ואילו גוגל בתחמים אחרים. פוסט טוב אהבתי לקורא אותך!

    השבמחק
  3. שאלה לגבי בינג - האם מישהו ניסה להעלות קמפיינים בבינג ישראל ? יש תוצאות ?

    השבמחק