יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

קבוצות פרטיות בפייסבוק - צ'אט קבוצתי חדש

פייסבוק משיקה שירות חדש ופיצ'ר נוסף לשיפור חוויית הגולש ברשת החברתית, אפשרות לפתוח קבוצות סגורות עם קהל מוזמנים בלעדי, שיתוף תוכן שיגיע רק לחבריי הקבוצה. אפשרות זאת שלא הייתה זמינה עד כה מאפשרת לפייסבוק להתקדם לאינדוקס הקבוצות הרגילות.

כלומר אמנם המוצר הזה נוצר כתוצאה מאלפי בקשות של משתמשים, "תנו לנו קבוצה סגורה" , והקבוצה הסגורה החדשה נועדה בהחלט ליצור הפרדה בין קבוצות רגילות לאלו הסגורות. כיום כל קבוצה שנפתח היא פתוחה לקיר המרכזי של פייסבוק, לגוגל ולמשתמשים חיצוניים.

פייסבוק משיקים קבוצה סגורה - בכדי לבצע הפרדה


האפשרות החדשה של פתיחת קבוצה תהיה בברירת המחדל "קבוצה סגורה" ורק על ידי שינוי ההגדרה הקבוצה תפתח, כך נוכל לפתוח קבוצה אישית ולצרף אליה חברים כרצוננו, ורק אנשים אלה יהיו חשופים לתוכן הקבוצה, זהו פיצ'ר מעולה, אם כי יכול לעודד פעילות גבולית (סמים, פורנוגרפיה וכו') אם לא ינוהל נכון על ידי החבר'ה למעלה בפייסבוק.

כמו כן, צעד זה של פייסבוק מעמיד אותנו לפני חזית חדשה, כנראה שהקבוצות הרגילות לאט לאט נפתחות בפני גוגל (כי גם פייסבוק מעוניינים להתאנדקס כמה שיותר), וקבוצות שעד היום רק חלק מהן היה מאונדקס באופן פעיל יהפכו לחלק מאונדקס ומלא בגוגל, עד אותה נקודה פייסבוק השאירו את הקבוצות סגורות לגוגל, כי לא הייתה אלטרנטיבה של פתיחת קבוצה סגורה.

עריכת מסמכים משותפים - כמו גוגל דוקס רק בקבוצה סגורה


אחד הפיצ'רים שמוזכרים בקצרה הם האפשרות לערוך מסמכים משותפים בתוך הקבוצה, וכמובן לשלוח מייל מתוך הקבוצה למשתתפים אחרים כאשר הם לא בפייסבוק. צעד כזה הוא עקיצה קטנה לגוגל, גוגל ידועים בשירותם המועיל ביותר Google Docs. המאפשר לנו לנהל מסמכים ממש כמו של אופיס על גבי הרשת עצמה שמתעדכנים ויכולים להיות משותפים.

כלומר אותו מסמך יכול להיערך בצורה חיה ובזמן אמת על ידי יותר ממשתתף אחד, נראה שפייסבוק עושים צעד קטן לאותו כיוון ומציעים את השירות הזה בתוך פייסבוק עצמו בקבוצה הסגורה, גם אפשרות המייל היא להגברת הויראליות. כל השיפורים הללו והפרדת הקבוצות למחיצה נפרדת (Facebook Groups)

מראים לנו שהשיפורים שנעשים בפייסבוק נועדו בעיקר בכדי ליצור שני איזורים נפרדים ולהקל על גוגל להכנס למערכת, משמע כנראה שההפרדה הזו נועדה בכדי שחלקים אחרים באתר, לדוגמא: הקבוצות הרגילות יהיו נגישות לחלוטין לגוגל בצורה פתוחה יותר.

צ'אט קבוצתי - לדבר עם כל חברי הקבוצה


עוד פיצ'ר מעניין וחדש הוא צ'אט קבוצתי, תוכלו לפתוח צ'אט בתוך הקבוצה בדומה לצ'אט הרגיל שלנו בפייסבוק שבו יוכלו להתכתב מספר משתמשים מהקבוצה בבת אחת, זה פיצ'ר חדש ומעולה שיאפשר לנהל שיחות ועידה כמו בחדר צ'אט פתוח עם יותר משני משתמשים.

פייסבוק אמנם מתחרים בגוגל כמו שנראה בתנועות האחרונות בשוק, אך עדיין תלויים בהם וחייבים לעמוד בדרישות האופטימיזציה בכדי להתאנדקס כמו שצריך, בנתיים נראה שפייסבוק מקבלים דירוג PR גבוה משל גוגל, ונמצאים עם הדירוג הכי גבוה שאפשר לקבל, PR10 .

פיתוח כזה מצד פייסבוק יכול לסמל שכנראה פייסבוק צועדים לכיוון הפרדה כללית של התוכן שנרצה שיהיה סגור לתוכן שיהיה מאונדקס על גבי הרשת, וזאת כי משתמשים כנראה מעוניינים בפרטיות בתוך הרשת החברתית (שכיום היא החור הכי גדול באבטחה שלנו).

בוידיאו שעלה ליוטיוב מטעמם יש הסברים על כל פיצ'ר חדש ואופן הפעולה שלו




תגובה 1: