יום שבת, 18 בספטמבר 2010

האם גוגל יודעים שאתם מוכרים, קונים קישורים ?

אחד הדברים שאנו למדים בכל קורס של קידום אתרים בארץ, הוא שלקנות קישורים זה אסור, אחת מהעבירות הכי חמורות בתקנון של גוגל הוא סעיף קנייה ומכירה של קישורים (קישורים בתשלום). גוגל כמנוע חיפוש מעוניין להציג את התוצאות הכי רלוונטיות על סמך ההצלחה של האתר וכמה האייטמים שבו איכותיים.

קנייה ומכירה של קישורים - פגיעה באותנטיות של גוגל


קנייה וא מכירה של קישורים למעשה מזייפת את התוצאות הללו ויכולים להגיע לראש התוצאות אתרים שלא רלוונטיים כמו מתחריהם, לכן גוגל אוסרים על כך בתכלית האיסור, ואפילו יצרו טופס מיוחד לדיווח על קנייה ומכירה של קישורים בכדי שבעלי האתרים יוכלו לסייע לגוגל לנקות את השטח.

איך גוגל ידעו שאתרים מוכרים או קונים קישורים ?


אז איך גוגל בעצם יודעים שאנו מוכרים או קונים קישורים, ובכן יש אתרים שבהם קל לזהות שהקישורים נקנים או נמכרים (כמובן כשבוחנים את זה עיניהם המנוסות של צוותי גוגל) ויש אתרים שמעט קשה יותר להבחין בכך, אירוע מוזר שנתקלתי בו בפורומים של העזרה של גוגל בידי בחור בשם ג'ון מבהירה לנו איך למעשה אתרים נתפסים.

ג'ון מציין, שיש לו אתר שהיה בראש התוצאות מעל לשנה שלמה, ולפתע הוא צנח מראש התוצאות למקומות נמוכים יותר בביטויים המרכזיים של האתר, ואינו יודע את הסיבה לכך. ובכן אחד מעובדי הצוות של גוגל ענה לו תשובה מעניינת שבה הוא מציין שיכול להיות שקצב בניית קישורים לאתר שלו פחת משמעותית, או שהקישורים האורגניים שנבנו לו פחתו ביחס לקישורים שהוא קונה\ מוכר \ מחליף. וכתוצאה מכך נפגע לו האתר.

עכשיו מסתבר שג'ון, מכר \ קנה קישורים וגוגל עלו על כך רק בגלל שג'ון הכניס את האתר שלו לבדיקה אצל גוגל דרך כלי מנהל האתרים. משמע הוא יודע שהוא מוכר \ מחליף \ קונה קישורים ועם זאת הוא הכניס את עצמו לגוב האריות.

אין פלא שגוגל פגעו במיקומים שלו כי הוא נתן להם לבדוק ולגלות שהוא קונה ומוכר קישורים, בחו"ל התופעה הזו של קנייה ומכירה היא שכיחה, גם בארץ אך יש הבדל מהותי בין חו"ל לארץ. בדרך כלל הבדלים באכיפת החוקים בארץ הם לטובתנו, משמע האכיפה לא מוגברת, כמו עם ספאם מילות מפתח החוגג בתחומים מסוימים, בפאם של קישורים שעדיין עובד (עיינו ערך פוטרים) ועוד הרבה כשלים.

בארץ קנייה ומכירה של קישורים מסוכנת מאשר בחו"ל


אך בקנייה ומכירה של קישורים בארץ ישראל הקטבים הפוכים, כאן הברז'ה היא קטנה, כולם מכירים את כולם (באופן יחסי) אם תמכור קישורים המתחרה שלך ידע על זה, ואפילו ישנו סיכוי שיקבל ממך הצעת מחיר על כך וידווח על האתר שלך לגוגל.

אין להסתכן בקנייה ומכירה של קישורים אם האתר חשוב לנו, וזאת מכיוון שגוגל נלחמים בתופעה כמו שהם נלחמים בספאם ובטקטיקות אפורות \ שחורות אחרות שמקדמי אתרים משתמשים בהם, עלינו לזכור שגוגל הולכים יד ביד עם הרצונות של הגולש.

ואנו כבעלי אתרים עושים את אותו דבר נכנסים לראש הגולש, ונותנים לו את מה שהוא צריך בצורה הכי רלוונטית,  ואותנטית שאנו יכולים, מכאן נובע שאם נעקוב אחר החוקים של גוגל אחד לאחד, ונעלה אתר באמת איכותי הקידום ייעשה קל יותר ונכון יותר.

גוגל מציגים את הדרך הנכונה לבצע דברים - למשחק יש חוקים ואנחנו שחקנים במגרש


גוגל מציגים את הדרך ההגיונית ביותר לבצע דברים, המשחק כרגע הוא במגרש של גוגל ולגוגל יש חוקים הגיוניים הנועדו לשמור על אותנטיות של תוצאות, רלוונטיות ומיקוד נכון, לקהל היעד. השאיפה של גוגל מאז ומתמיד להיות המנוע הכי רלוונטי, מהיר וממוקד לגולשים.

אנו כבעלי אתרים ובעלי חברות קידום אתרים צריכים להיות שותפים לשאיפה הזו בכל רגע, ולהימנע משימוש במניפולציות על מנוע החיפוש בכדי להשיג את היעד, כי אנו נפגע ברלוונטיות של המנוע ובכך נסכן את סביבת העבודה שלנו.

לכן חשוב לשמור על החוקים הם נועדו בכדי שנשתמש בהם ולא בכדי שנוכל להפר אותם, כמו כן הפרה של החוקים מסכנת אותנו הן מבחינת המיקומים שלנו והן מבחינת ההופעה כולה במנוע החיפוש הכי גדול בארץ ישראל.

4 תגובות:

  1. שלום,
    אני מניח שאתה בעל ניסיון רחב וכאחד שכזה רק חשוב להקפיד על יצירת קישורים נכונים בתוך הטקסט שפירסמת אחרת הם לא יקבלו את הקרדיט הנכון מגוגל... "קורס קידום אתרים"
    שנית,
    אתה מציין כי הרישום שלו ל web master tools הכניס אותו "לגוב האריות" , האם עצם זה שהאתר שלי שם אני חסוף לגוגל יותר? כלומר הם עשויים לעלות על בעיות או עברות שאני עושה כך בצורה יותר מדוייקת ואם אני לא שם אז אני פחות חסוף?

    השבמחק
  2. כן מילת העוגן היא דבר חשוב מאד בכדי שגוגל ידע באיזה ביטוי אתה רלוונטי, לכן בחירת מילות העוגן זו מלאכה שיש לעשות בקפדנות ולא לזלזל בתהליך מחקר מילות המפתח.

    לגבי שאלתך השנייה - כן ולא ..

    לא מדויק.. אם נכנסת להודעה המקורית בפורום, יכולת לראות שהוא חשוף יותר לא בגלל שהוא נכנס לכלי מנהל האתרים, אמנם אם תסתכל על זה כך.. שאתה שם את הקוד של מנהל האתרים אתה שם את האתר שלך תחת זכוכית המגדלת של גוגל

    הן מבחינת לגיטימציית האתר בעיניי גוגל, והן לטיפול בבקשותיך (העלאת מפת אתר, לאן לא להכנס {ROBOTS.TXT} ומגוון כלים אחר שנמצא שם)

    כן האתר שלך חשוף יותר, אך בפוסט צויין שכנראה הוא פנה אליהם שיבדקו לו את האתר כתוצאה מירידה במיקומים. ושם האתר שלו סומן כמוכר\ קונה קישורים (לפחות מתשובת הצוות ניתן להסיק כך)

    מהלך די מטופש לבקש מהאח הגדול לבדוק את אתרך לאחר שידוע לך שאתה מבצע עבירות החורגות מהתקנון.

    משמע אם אתה מתכוון לבצע עבירות כמו קנייה ומכירה של קישורים, עדיף לך להיות ללא כלי מנהל האתרים.. מצד שני ללא הכלי הזה יהיה לך פחות ידע על איך להפוך את האתר שלך לנגיש יותר, היכן הבעיות שלו וכמה קישורים נכנסים גוגל סופר לך..

    כמקדם אתרים שבוחר בכובע הלבן, עלייך לרשום את האתר ופשוט להתנהג בהתאם לתקנון, בסופו של דבר לא נרצה לירוק לבאר ממנה אנו שותים, אם תהפוך את תוצאות המנוע ללא רלוונטיות... מקום העבודה ירד לטימיון..

    השבמחק
  3. האם החלפת קישורים יכולה לפגוע באתר?

    השבמחק
  4. היי וידר, אם אתה רוצה להסתכל על הנתונים היבשים ועל החוק היבש, אז גוגל אינם תומכים בהחלפות של קישורים והדבר הוא אסור.

    עם זאת גוגל מבינים שהחלפות קישורים הן דבר לגיטימי על אחת כמה וכמה במקום שנפח הגלישה בו כל כך קטן, לכן גם םא ידווחו עלייך שהחלפת קישורים איני מאמין שהדבר יפגע בך.

    רוב מקדמי האתרים מבצעים החלפות קישורים, אך יש פורמטים אחרים לעבודה בהם לא כרוכות החלפות קישורים כלל.

    בגדול במבחן המציאות, לא החלפות הקישורים לא יפגעו באתרך (דרך אגב אתה מוזמן לעשות עקוב אחריי בבלוג, זה יסייע לי רבות וזו הדרך שלי להתקדם :) )

    השבמחק