יום שני, 6 בספטמבר 2010

בינג ויאהו מאחדים כוחות - ההצהרה הרישמית

בהודעה רישמית של יאהו, הושלם האיחוד בין בינג ליאהו ותוצאות החיפוש של יאהו מונעות על ידי בינג בצורה אבסולוטית, אמנם מבחינה חיצונית מדובר בשני מנועים נפרדים אך התוצאות חיפוש מונעות מאותו מקום ואמורות להיות זהות לחלוטין. מהלך זה הושלם נכון לעכשיו בקנדה ובארה"ב.

בכתבה הקודמת שלנו בנושא (בינג ויאהו מאחדים כוחות) העלנו את הסברה שחלק מהפקודות המיוחדות של יאהו יעלמו, וכבר אתרים גדולים כגון SeoRoundTable - מדווחים שישנה בעיה עם חלק מהפקודות שיאהו הציעו, במיוחד פקודות link ו -linkdomain . דבר זה מבשר רעות לשוק מקדמי האתרים בחו"ל אם כי לארץ זה עוד לא הגיע.

במידה והשינוי יוטמע גם בארץ (עניין של זמן אבל זה יקרה) חוקי המשחק ישתנו, וכלים אחרים המציגים לנו את הקישורים הנכנסים לדומיינים יקבלו תוקף חדש וטרי, גם הצורה שבה מקדמי אתרים יבצעו שיתופי פעולה ישתנו, הנתון הקובע והקריטי של קישורים נכנסים יקבע על ידי מוקדים אחרים אשר פחות רלוונטיים, ולכן אופי העבודה וחשיבותה תשתנה.

השלב הראשון במהלך של יאהו ובינג הושלם, כמו שצפו כל התוצאות האורגניות הועברו לשליטה מלאה של בינג, והשלב השני המתוכנן הוא להעביר גם את כל התוצאות הממומנות לשליטה של בינג. מה שיצור חזית אחת מאוחדת נגד גוגל. כאשר אנו שואלים את עצמנו האם האיחוד הזה טוב או לא, עלינו לזכור שלמעשה יהיו לנו חברות גדולות השולטות בתוצאות ולא שלושה.

התחרות תהפוך להיות בינג נגד גוגל, אמנם ישנן שלושה חברות אך מתחת לפני השטח מי שמספקת את התוצאות תיהיה בינג וגוגל, מה שיפוך את התחרות הזו לעזה אף יותר ואנו יכולים לצפות פיתוחים יוצאי דופן בשביל לשבות את לב המשתמשים.
לסיכום: בארץ לא נראה שיש שינוי כרגע, ופקודת לינק ולינק דומיין עדיין עובדות בצורה תקינה, גם תוצאות החיפוש לא השתנו כל כך וכאן בישראל גוגל שולטת מעל ל-95% מהחיפושים, כך שבינג ויאהו מתאחדות עדיין לא רלוונטי. 

2 תגובות:

  1. נו סבבה להם

    זה לא אומר הרבה
    לא מבחינת חיפוש ולא מבחינת איכות חיפוש.
    מצד שני גם גוגל לא צדיקים

    השבמחק
  2. בגדול זה משנה את חוקי המשחק...
    אולי בישראל זה פחות משפיע וקריטי כרגע אבל בארה"בזה יותר משמעותי...

    תחשוב ש-35% מהחיפושים בארה"ב יעברו להיות תחת מנוע אחד...

    זה מציב מיני מפלצת אל מול הענקית
    גוגל

    השבמחק