יום שני, 17 במרץ 2014

ברוך שבראני מקדמת אתרים - מאמר אורח של הילה רז בוקשטיין

בעקבות יום האישה עלתה בי המחשבה - למה בחרתי דווקא במקצוע של קידום אתרים? האם יש במקצוע הזה יתרונות מיוחדים עבורי בתור אישה? אמנם לי אישית לקח 30 שנה למצוא את דרכי המקצועית בעולם, אבל מצאתי! ועכשיו כשאני עוסקת בתחום ה SEO לא הייתי מחליפה אותו בשום דבר אחר (אלא אם כן אני אזכה בלוטו, וגם אז אני יעשה את עבודת הקידום בשביל הכיף).

אז למה בתור אישה כדאי ורצוי לבחור בתחום ה-SEO?

כל מה שדרוש לעבודת קידום האתרים הוא מחשב (עדיף אחד כזה שעובד מהר...) ואינטרנט. כל השאר (שולחן, כיסא, משרד... ) זה כבר בגדר פריבילגיה. 
לכן כל תחום המחשבים והאינטרנט בכלל, ותחום ה SEO בפרט - עובד ממש טוב לטובת אמהות. 
נכון, כולנו שואפות לחיות בעולם שוויוני בו הגבר והאישה חולקים את עבודות הבית והאחריות לטיפול בילדים באופן שווה, אבל המציאות היא שכיום אם את אימא, עדיין רוב הסיכויים שיתקשרו אלייך מהגן כשהילד חולה. 
אז הילד חולה והתקשרו מהגן שתבואי לקחת אותו? אין שום בעיה. משלימים עבודה מהבית!
את אפילו יכולה לשבת ליד המיטה שלו ולעבוד בזמן שהוא מחלים. גוגל מוגל לילד - וגוגל פלוס לאימא! ברוך מרפא חולים. 

סיבה נוספת שבזכותה כדאי לבחור בתחום ה SEO היא שאפשרות הבחירה היא גדולה, ותמיד תוכלי לבחור עם אילו סוגי אתרים את רוצה לעבוד ואילו לא. 
נניח שאת טבעונית – את לא חייבת לבחור לקדם את סטקיית שאול ובניו, יש היום מספיק אתרים שמכריזים על עצמם כ vegan friendly.
מנגד אם את קרניבורית ממוצעת, יש מספיק אתרים של המבורגריות שישמחו לכף יד נשית. 

למה כדאי למעסיק להעסיק מקדמת על פני מקדם?

נשים קונות יותר. אלפי מחקרים מראים את העובדה הזו, ואי אפשר להתווכח איתה.  קל יותר לקדם אתר ואת מוצריו ולהשיג תוצאות טובות, כשאת מסתכלת על הכל דרך העיניים של הקונה הפוטנציאלית. את יודעת הכי טוב מה פונה אליך, מה גורם לך לקנות ובאילו מילות  חיפוש את משתמשת.  

יש לך יכולות של תמנון?

כמו שאנו יודעים כל תחום ה SEO דורש מכל מקדם ממוצע להיות תמנון. ידינו בכל. ניהול כל האתר על ראשינו. מה on site: תגיות מטא, עיצוב האתר, חווית גולש, מחקר מילות מפתח; ועד לקישורים, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד. ידוע שלנשים מטבען יש יכולת מעולה של ריבוי משימות -  כוח העל שמכונה בשפת העם multitasking. אני יכולה להעיד על עצמי שבמהלך שעת עבודה אחת אני קופצת מנושא לנושא ולעוד נושא וחוזר חלילה ומצליחה להישאר בפוקוס על הכל ביחד.

מה הרגשת כשעלית בגוגל? 

תכונה נוספת שעובדת לטובתנו, ויכול להיות שקיימת גם בגברים אבל פשוט "אסור" להם לאמץ אותה היא - הרגש. 
אישה מזדהה טוב יותר עם בעל העסק וגם "מותר" לה להפגין את הרגש ולהראות את האמפטיה שלה כלפי האתר וההכנסה  של בעל האתר. עובדה ידועה היא שכשאנו עושים משהו מתוך אכפתיות אנחנו פשוט עושים אותו טוב יותר. באותה נשימה כדאי להזכיר עד כמה משמעותי שיתוף הפעולה של הלקוח בעת קידום האתר (לפחות בשלבים הראשונים), וכדי להשיג אותו בצורה הטובה ביותר חשוב להראות רגישות לבעל האתר ולגלות מתי נוח לו יותר ואיך נוח לו יותר לעבוד (מיילים, SMS, טלפונית, פנים מול פנים וכו'). מניסיוני אפילו היום יש בעלי עסק קטנים שעדיין לא גולשים באינטרנט ולא מתחברים לעולם המחשבים או אפילו טכנופוביים. לנשים יהיה קל יותר לזהות את הסיטואציה הזו ולהתמודד איתה בהתאם מבלי לגרום למבוכה בצד השני.

GWT-  מה לא ברור?

אחת הטעויות שלנו כמקדמי אתרים היא לחשוב שהמונחים המקצועיים (עבורנו זו ממש שפת אם!) כמו KEI או GWT הם מונחים שמוכרים גם ללקוח. אז זהו – שלא! גם כאן נדרשת סבלנות נשית בהסבר מפורט ללקוח מהו כל מינוח. זהו תהליך חשוב מאוד שיכול אפילו למנוע מקידום מלוכלך לקרות בעתיד. אם חס וחלילה הלקוח החליט לנטוש אותנו ולעבור למקדם אחר, הוא יוכל לדעת מה רמת המקצועיות שלו בהתאם לידע שהענקנו לו במהלך העבודה המשותפת. 
עם הסבר נכון ורגיש, ועם הבנת העבודה מאחורי הקלעים, אולי יגיע המשיח והיום אליו כולנו מייחלים – הלקוחות יבינו שקידום זול הוא בדיוק כמו שהוא נשמע – פשוט, המוני, לא איכותי בעליל, או בקיצור – זול!  

לסיכום, מקצוע קידום האתרים הוא נהדר עבור כולם - כל מי שאוהב ללמוד דברים חדשים, מי שיתרגש מעדכון חדש מבית Google או מממשק תפעולי חדש וחידושים בעולם האינטרנט (לדוגמא Google רוכשים את WAZE), אבל לנשים יש כמה יתרונות ברורים במקצוע הזה, בקיצור בנות, אם  הכיוון המקצועי שלכן עדיין לא ברור לכן – אני ממליצה לשקול קידום אתרים!

מאמר אורח מאת הילה רז בוקשטיין
מקדמת אתרים בחברת ewise שיווק חכם ברשת

5 תגובות:

  1. טוב נכון שאני לא אוביקטיבית כי אני משלמת לך משכורות וכאלה.. :)
    אבל מותק - עשית עבודה מצויינת!
    אין ספק שזה מקצוע יצירתי, מאפשר אמהות וגמישות ובכלל... ברוך שעשני מקדמת אתרים!

    השבמחק
  2. כל מילה בסלע !!! מהממת את !!

    השבמחק
  3. אני רק שאלה גברית - מזה GWT?

    השבמחק
  4. עדנה בוקשטיין21 במרץ 2014 בשעה 23:49

    אהבתי , אוהבת ואוהב תמיד שלך אמא

    השבמחק
  5. דרך מעניינת להסתכל על הדברים, למרות שאני חולק בחלק מהמקרים. אני לא חושב שיש באמת משמעות בביצועים אם זו מקדמת אתרים או מקדם אתרים - זה מאוד תלוי אדם ואין מקום להכללות גורפות!
    בכל מקרה זה פוסט דיי מעניין ומרענן - לא ועד פוסט קידום אתרים יבש שמדבר על קישורים וחבריהםץ

    השבמחק