יום שבת, 10 בדצמבר 2011

מהו מדד האמינות של גוגל - האם אין אלגוריתם TrustRank ?

בוידיאו חדש של מאט קאטס העוסק במדד האמינות של גוגל, מאט קאטס מסביר שאין כזה דבר אלגוריתם ספציפי הנקרא TrustRank, מאט קאטס מסביר שישנם הרבה מאוד פרמטרים על פיהם גוגל מחשב את מדד האמינות ודווקא נותן דגש על אלגוריתם הPR שכולנו מכירים כאחד מהמדדים המעידים על אמינות האתר.

כפי שאנו מכירים את גוגל, ישנו אלגוריתם המבוסס על Seedlist אשר קובע לכל תחום מיהם האתרים האמינים ביותר וככל שאנו מקבלים קישורים מאתרים אמינים יותר בתחומנו מדד האמינות שלנו עולה, אמנם על פי הוידיאו הנוכחי נראה שאין כזה דבר אלגוריתם העוסק ישירות באמינות אלא קבוצה של אלגוריתמים או פרמטרים שגוגל מחפשים בכדי לקבוע האם האתר שלנו סמכותי ואמין בתחומו.

ניתן להבין מהוידיאו שמאט קאטס מתייחס לעובדה שכאשר עמוד בעל מוניטין גבוה (כלומר PR גבוה) והתוכן בו מדוייק בהתאם לשאילתת החיפוש שמתשמש יקיש, הסבירות היא שעמוד זה יחשב לעמוד בעל סמכותיות ואמינות גבוהה, כמו כן ככל שנקבל קישורים ממקורות אמינים וסמכותיים יותר כך נוכל לצבור מדד אמינות גבוה יותר.

מדד סמכות Authority rank


Authority rank (מדד סמכות) הוא חלק בלתי נפרד מהתמונה של אמינות האתר, ככל שהאתר רוצה להיות אמין יותר בתחומו כך עליו להיות סמכותי יותר, והסמכותיות של האתר נקבעת בין היתר ברמת התוכן שלו, האתרים המקשרים אליו, והאתרים אליהם הוא מקשר. כפי שניתן להבין ולהסיק מדדי האמינות והסמכותיות נקבעים בין היתר על סמך האיכות הכוללת של האתר ועל פי מספר הקישורים הסמכותיים המובילים לעמודים הפנימיים והראשיים שלו.



4 תגובות:

  1. מובן שאין אלגוריתם אמיתי שאכן נקרא Trust-rank, זה שם שמקדמי אתרים המציאו כדי להבין יותר טוב איך פועל גוגל. כל המושגים שמקדמי אתרים המציאו הם מושגים שהתפתחו אחרי למידה - ניסוי וטעיה שונים מול מנוע החיפוש בניסיון לבודד משתנים מסוימים. איננו יודעים אפילו האם קיים כביכול 'ארגז החול' או שזהו פרמטר אחר המשפיע על העלמותו של אתר חדש ממנוע החיפוש. מה שבטוח זה שיש לינקים איכותיים יותר ואיכותיים פחות, ושמומלץ להשיג את האיכותיים יותר עבור האתר שלך מאשר אלפי לינקים נחותים.

    השבמחק
  2. זה נכון שאלו מושגים שהטמיעו מקדמי אתרים במהלך השנים עם התקדמות העבודה, אך חשוב לזכור שישנם מדדים ספציפיים המודדים איכות ואמינות המשולבים יחדיו, כמו כן אין כזה דבר קישור איכותי או לא איכותי, אלא רק תמונת פרופיל קישורים מלא שיש צורך לגוון בו ככל האפשר בין עם בסוגי קישורים שונים, מילות מפתח שונות סוגי אתרים מגוונים וכו'.

    השבמחק
  3. סבירות גבוהה שלגוגל יש מילון מונחים משלו לדירוג אתרים ושאכן קיים TR לאתרים בדרגות שונות ואפיונים שונים. מבחינה הגיונית הדבר מפשט את יכולת ההתנהלות וההתמצאות של גוגל בכל אתר ואתר. לכל אתר חייבים להיות מספרים ברורים כדי שלגוגל תהיה נקודת התייחסות בפרמטר ציר זמן של התקדמות האתר.
    פרופיל קישורים אכן צריך להיות מגוון ועשיר ואין קישור נחות אלא אם כל הקישורים שלנו מאותם מקורות. אם אנחנו מגוונים אז מרקם הקישורים מחפה הדדית אחד על השני.
    יופי של מאמר.

    השבמחק
  4. אתה דיי צודק, פרופיל הקישורים צריך להיות כמה שיותר טבעי. כלומר לכלול קישורים מפורומים, בלוגים, אתרי Web2, אתרים מרכזיים בנישה שלך ועוד. הכי חשוב שכל הקישורים שלך יגיעו מאתרים אשר רלוונטיים לתוכן האתר. בנוסף על מנת להוסיף לטבעיות ניתן ליצור גם קישורים NoFollow בנוסף לקישורי Dofollow הם אומנם לא מעבירים פייג'ראנק אך עדיין מעבירים כוח וTrustRank לאתר.

    השבמחק