יום שני, 15 בנובמבר 2010

פרסום טוב מכניס לקוחות דרך הדלת הראשית

מנסיוני, רוב מנהלי הפרסום באינטרנט עוברים על הקמפיינים שלהם בתדירות יומיומית כאשר רוב הזמן העיניים שלהם בודקות ציוני איכות, מחיר לקליק, אחוזי הקלקות (CTR) וכדומה. קל מאד ללכת לאיבוד בתוך כל הנתונים הללו ולשכוח מאחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל מסע פרסום – המודעה.

 בלימודי שיווק ומנהל עסקים נותנים דגש חשוב ומלמדים כמות עצומה של חומר בנושא של פרסום, במדיות החברתיות ובמדיות הקונבנציונליות כגון טלויזיה, עיתונים ושלטי חוצות כמו במנהל עסקים כך גם בכל קורס קידום אתרים ובכל מכללה, ישנו פרק שלם ואפילו כמה שיעורים מלאים על נושא הקמפיינים הממומנים באינטרנט, לרבות הקמפיינים הממומנים בגוגל. להרכיב קמפיין איכותי ומודעה איכותית, הינה שיטה מנצחת להבאת גולשים ותנועה ממוקדת, אך איך נדע מהי מודעה איכותית?

מודעה איכותית תיהיה מודעה אשר מבדילה את העסק מהמתחרים, מבליטה את המוצרים והשירותים שהעסק מספק ומגרה את הגולש ע"י מבצעים מיוחדים, הנחות אטרקטיביות, הגשמת חלום... במאמר זה אסקור אחר הצעדים החשובים שיוצרים מודעה איכותית שתופסת את עיני הגולשים.

מיקוד – מודעה ממוקדת היא מודעה אשר מוצגת לגולשים במילות המפתח הנכונות ומניעה לפעולה. אולפן ללימוד עברית יהיה חייב להזין ביטויי מפתח ספציפיים. כלומר ביטויים כגון: "אולפן" או "בית ספר" ימשכו גולשים לא רלוונטים, כאלו שחיפשו אולי אולפן להקליט בו או אולי בית ספר למשחק. גולשים אלו יובילו בסופו של דבר לציון איכות נמוך של הקמפיין ובזבוז כסף.

שפה – לאחר פילוח קהל היעד וההבנה אילו גולשים הם לקוחות פוטנציאליים רצוי לפנות אליהם בשפה שלהם. למשל אולפן המלמד עברית, יניח שקהל הגולשים שלו לא יודע קרוא וכתוב בעברית וכדאי שהמודעות יוצגו בשפה אחרת (גם מילות החיפוש רצוי שיהיו לא בעברית) או בית עסק שמוכר ביגוד לנוער יכול אולי למשוך את העין בעזרת ביטויי סלנג. השורה התחתונה היא לתפוס את קהל היעד ושפה היא מכנה משותף שהאוזן קולטת או במקרה של פרסום בגוגל - העין.

נקי עם הטבות משמעותיות – המודעה נתפסה בעין הגולש הוא כבר הקדיש לה את השלוש שניות ועכשיו מה? המרחק מצפיה על המודעה להקלקה והתעניינות אמיתית הוא רחוק לכן רצוי לציין מבצעים מיוחדים, הנחות משמעותיות וכדומה.
זכרו שקרוב לוודאי שגם המתחרים מפרסמים ומציעים לכן כדאי לספק לגולשים הטבות משמעותיות שיבדלו מהמתחרים.

כותרת המודעה – הבלטה של כותרת המודעה חלה אוטומטית כאשר ביטוי החיפוש שהגולש הקליד מופיע בכותרת המודעה. במידה וזה לא המצב רצוי לחשוב על כותרת יצרתית ומקורית שגם במקרה הזה תתפוס את עיני הגולשים.

גירוי – כבר הוזכר במאמר חשיבותו של הגירוי. זה המקום להיות אקסטרה יצרתי על מנת לא לאבד את הגולש. אפשר למשל להתחיל איזשהו תהליך בגוף המודעה שמסתיים רק לאחר שהגולש הקליק עליה. אם נמשיך עם הדוגמא של האולפן ללימוד עברית:

Learn Hebrew In Israel
Start learning now. "Love" in Hebrew?
For answer and more details click now
www.hebrew.co.il

העולם של שיווק ופרסום באינטרנט הינו רחב ודורש בד"כ פעילות שיווקית במגוון פעולות. אתם מוזמנים להיכנס לבלוג שלי למידע נוסף (www.duranpro.co.il)

בהצלחה

5 תגובות:

  1. פוסט מעולה.

    אני רוצה להוסיף שחשוב לבחון ווריאציות של המודעה כי אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות מה יצליח.

    השבמחק
  2. נכון, חשוב מאד לבחון כמה אופציות שונות ולמדוד איזה מודעה היא בעלת יחס ההמרה הגבוה ביותר.

    השבמחק
  3. קידום ממומן מהווה אלטרנטיבה מצויינת לעסקים קטנים בעלי תקציב מוגבל וצורך בתוצאות מיידיות. קידום אתרים אורגני מבוצע לאורך זמן והתוצאות לא תמיד בטוחות. בקמפיינים מהסוג הממומן המצב הרבה יותר ניתן לשליטה ובמהירות. לקוחות עם תקציב פרסום מוגבל צרכים לקחת את זה בחשבון.
    תודה לוג

    השבמחק
  4. רשומה -טובה
    מיקוד , שפה , כותרת - המודעה , גירוי : חלק גדול מהמפרסמים מחמיצים את הנקודה ...
    דרך -אגב - עשיתי ניסוי מעניין בבלוג כשותף ברשתות שותפים: בבלוג עם כ150 כניסות אורגניות ביום
    הצבתי מודעות , ובאנרים סקינדו , במיקום מרכזי
    התוצאה : 1-3 קליקים : מודעות we-sall באותו מיקום
    הניבו קצת יותר קליקים ..
    להפתעתי : כאשר הצבתי מודעות smowtion רשת cpm
    הם מתאימים אוטומטית את הבאנרים או מודעות
    יש שם התאמה של שפה , מיקוד גבוה מאוד , וגירוי
    לגולש : כמות הקליקים : 8-12 ..
    החברה משקיעה המון מחשבה בפרסום , והיא ממקדת את המודעות , והבאנרים לכן ההצלחה גבוהה ..

    השבמחק
  5. פוסט מצויין, הרבה פעמים אנשים שוכחים את המחשבה שיש להשקיע מאחורי הסטטיסטיקות ומתעסקים בטכני בלבד. אני הקלטתי קורס חינם שמלמד איך להרוויח כסף מהבית והשיעור הראשון שם הוא על נתינת הערך לגולש ולא על בניית אתרים, תוכניות שותפים או קידום אתרים. כל הכבוד, אני בטוח שאתה מצליח.

    השבמחק