יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

הצגת קישורים חדשה בכלי מנהל האתרים של גוגל

נראה שגוגל לא מפסיקים להפתיע אותנו, שינוי נוסף בממשק כלי מנהל האתרים. חילוק חדש ומסודר יותר של הקישורים הנכנסים אלינו לאתר, אם זכור לנו פעם היינו מקבלים את כתובות ה URL המקשרות אלינו, והייתה לנו גישה להסתכל מהיכן בדיוק אנו מקבלים את הקישור.

בכלי ניהול האתרים, היה ניתן לראות בצורה מסורבלת ובמקשה אחת את כל כתובות ה URL המקשרות אלינו. והיינו מקבלים מדגם פשוט של הקישורים הללו לצד המספר המלא של הקישורים, יכולנו להסיק מכך איזה קישורים גוגל מחשיב כיותר איכותיים ואיזה פחות.

היום גוגל הפתיעו בצורה כזו שלא רק שהממשק נעשה נוח יותר אלא נעשתה אפשרות לבצע ניתוחים אפילו מעמיקים יותר, ולקבל את המספר המדוייק של הדומיינים המפנים אלינו. תצוגת הקישורים החדשה בכלי היא מדהימה, ואנו יכולים לראות בדיוק איזה דומיין מקשר אלינו , כמה קישורים אנו מקבלים ממנו, מהם כתובות הURL המדוייקות המקשרות ממנו, וסך כל הקישורים כולם.

כפי שניתן לראות בתמונה, ניתן לקבל בצורה מדויקת את מילות העוגן (How your data is linked) המקשרות אלינו, לצד שני הטבלאות האחרות. איזה אתרים מקשרים אליי(Who links the most), ואיזה תוכן הכי מקושר (Your most linked content). כמו מטבע עם שני צדדים נוכל לקבל את כתובת ה URL המדוייקות שמקשרות אלינו, ונוכל לקבל את כתובת הURL שלנו המקושרות מהאתרים.











האפשרויות החדשות האלו מאפשרות לנו לקבל מידעמ דויק אודות אילו אתרים מקשרים אלינו, מאיזה כתובות ומספר מדויק של קישורים, כמו כן איזה מילות מפתח מקושרות הכי הרבה, בשלב זה לא אומרים לנו מאיזה דומיינים יש את מילות המפתח וכמה מהן, אך אנו יודעים מה גוגל רואה וכמה. (חשוב מאד לקידום אתרים)

אם נכנס למסך איזה אתרים מקשרים אליי, נוכל לראות בצורה מדויקת אילו אתרים מקשרים אלינו וכמה קישורים אנו מקבלים מכל אתר לפי מספר מדויק, כמו כן הוא מציג לנו לאיזה כתובות אנו מקבלים קישורים,  אם נלחץ על הכתובות נכנס למסך ובו רשימה מדוייקת של כל כתובות הURL המקשרות אלינו, כפי שניתן לראות בתמונות אלו








כפי שניתן לראות במסך זה, אנו רואים את הדומיינים המקשרים אלינו ובצד ימין את מספר הקישורים מהדומיין, אם נלחץ על הפלוס לצד הדומיין תפתח רשימה של הכתובות אליהם אותו דומיין מקושר, במידה ונלחץ על הכתובת הזו נוכל לראות בצורה מדוייקת את כל כתובות הURL המובילות לאותו עמוד מהאתר הנבחר. כמו שנראה בתמונה הזו











אנו רואים בצורה מדוייקת לאיזה כתובת הקישורים מובילים, מאיזה דומיין הם הגיעו ואת רשימת הכתובות הומדייקת של הדומיין המקשר, עם קישור חיצוני לכתובת העמוד. בעיניי הדבר מדהים כי הוא מאפשר לנו לדעת בצורה מדוייקת כמו לייזר מהיכן מגיעים אלינו קישורים, ואיזה מהם גוגל רואה או לא.

כמובן שניתן לראות את כל הנתונים האלה בצורה הפוכה, מהצד השני של המטבע, במקום לראות את הדומיינים המובילים אלינו ואז לאילו כתובות ומהיכן, אנו יכולים לראות מהו התוכן הכי מקושר, מאילו דומיינים ואז אילו כתובות מופיעות לנו כמו שניתן לראות בתמונת המסך הזו









האפשרות האחרונה אינה חושפת לנו את זהות הדומיינים או העמודים מהם הקישורים נובעים אך ניתן לראות את כל מילות המפתח שאנו מקושרים בהם, כפי שניתן לראות בתמונה המסך הזו.










סה"כ גוגל עשו לנו טובה ענקית, וחילקו את את כל הקישורים בצורה נוחה. כיום לא רק שנוכל לדעת אילו דומיינים מקשרים אלינו, מהיכן וכמה קישורים נכנסים אלא נוכל לקבל מידע מדויק לגבי מספר הדומיינים והרלוונטיות שלהם, בכדי שנוכל להשתפר ולבנות קישורים בעלי אחוז רלוונטיות גבוה יותר בהסתמך על הנתונים בכלי המנהלים.

אפשר לצפות לפיתוחים כאלה בעתיד, ככל שהתחרות גוברת כך השירות נעשה איכותי יותר והמוצרים והפיתוחים נעשים נקיים יותר וממוקדים, נראה שגוגל כמו תמיד ממקדים את כל תשומת הלב שלהם על פיתוח איכותי למתשתמשיהם בניגוד לחברות אחרות המחפשות היכן לעשות עוד כסף על חשבון המשתמשים בכדי לחסוך בעלויות.

עוד נקודה חשובה שיש להוסיף לאחר חקירה עם חבר קרוב מחברת פרדיגמה קידום אתרים מקצועי, הגענו למספר מסקנות חשובות, כולנו הנחנו תמיד שסאב-דומיינים מיוחסים כדומיינים נפרדים, ושגוגל סופר את הקישורים האלה כקישורים מדומיין אחר. מהצד השני אחרים טענו שגוגל מזהה את האיי-פי ויודע שזה אותו דומיין ולכן כוח הקישורים פוחת בצורה משמעותית ואף במקרים קיצוניים יסב נזק.

ובכן כפי שניתן לראות את כל הקישורים המתקבלים מבלוגים שונים תחת Blogspot.com הוא מכניס בקטגוריה אחת, blogspot.com. רשמית הקישורים כולם מגיעים מן האתר הזה, וכל הבלוגים כולם הם תחת בדיוק אותו אתר. זו הכרזה ישירה של גוגל שהסאב-דומיינים תחת דומיין ספציפי הן אותו דבר. ולא אתרים שונים

לכן חשוב תמיד לבצע הפרדות של IP בין הבלוגים והאתרים השונים שבבעלותינו, בכדי שלא יקרה מצב כמו זה, כמו כן זה יכול להיחשב בעיני גוגל כספאם, אם הם יזהו שהאתרים הם כולם תחת אותו אייפי וכנראה תחת אותם בעלים, לכן חשוב להפריד כתובות אייפי (כתבה נושא הספאם וכתובות IP)

בכתבה בבלוג של פבל, ניתן לקרוא על האמצעים של גוגל לזיהוי קשרים שליליים בין אתרים ניתן לקרוא כאן את הכתבה המלאה. חשוב להבין שגוגל רואים ויודעים את המידע שהם מציגים גם כעת, ולכן זה סה"כ הצהרה פומבית לידע שכבר יש בידיהם הרבה זמן

5 תגובות:

  1. כתבה מצוינת ועדכון חשוב מצעד גוגל.
    רק אם הוא היה גם מסדר קישורים בין nofollow ו-Follow אז הכל היה ניראה אחרת, אבל גם זה טוב.

    בכל הקשור, Blogspot.com וסאב דומיינים, אני חושב שניראה בקרוב שינוים בדבר. אני חושב שגוגל מתיחסת לאתרים אלה טיפה אחרת ממה שמוצג בכלי למנהלי אתרים. אבל... אין ספק שיש חשיבות בכתובות איפי מסוג ה- C-Class ולכן חשוב לרכוש Dedicated IP לכל אתר בנפרד במידה ואתה מקשר אותם אחד לשני.

    השבמחק
  2. כן אמנם הוא מתייחס מעט אחרת לסאב דומיינים, אך שים לב בכלי הוא שם את כולם תחת אותו דומיין... ומחשיב את הקישורים לאותו דומיין
    בדיוק בגלל הסי קלאס של האייפי..

    קישורים מסאב דומיין הם פחות חזקים מאשר מדומיין נפרד לחלוטין.. כמובן שאני בטוח שגוגל לוקחים בחשבון את העניין ומודעים שלפעמים הסאב דומיינים הם בבעלות של אנשים נפרדים.

    אם כי קשה לי להאמין שאין התייחסות מצידם לנושא.. כך או כך פעם זה היה "הנחה" היום זה מול העיניים :)

    השבמחק
  3. קשה לי להתרשם מהחזות הגראפית החדשה כשאני יודע שהמגבלות אותן גוגל החלו לפני כמה זמן עדיין קיימות : הצגת רק חלק מן הקישורים והכללת קישורים ישנים שכבר לא קיימים.

    בנוסף - אתר שיש לו 7000 דפים ומקשר אלי מכל העמודים שלו יהיה רשום כאתר שמקשר אלי הכי הרבה למרות שרמת הגיוון שלו היא אפסית.

    בכל מקרה, שאפו על ההסבר עם הסאב דומיין, למרות שלדעתי אפשר להסיק בדיוק באותה מידה שכל הקישורים מסאב דומיינים נחשבים לקישורים פנימיים וזהו.

    השבמחק
  4. אורי, אחלה פוסט.
    מסכימה עם החוסר התלהבות של איתי ברנר לגבי החזות הגרפית והמגבלות שגוגל ממשיכה לייצר לנו בכלי.

    השבמחק
  5. פוסט מצויין, אני חייב לציין שהכתוב כאן הבהיר לי הרבה דברין ופישט תהליכים בצורה נפלאה, אני דווקא כן חולק את ההתלהבות מהממשק החדש הרבה יותר נוח ומחולק הרבה יותר טוב

    השבמחק