יום רביעי, 21 באפריל 2010

שיווק בפייסבוק - פייסבוק מתייעלת למען הגולשים




שיווק בפייסבוק מזמן הפך לכלי פרסומי שכל חברת פרסום וקידום אתרים מציעה כחלק מהשירות האינטגרלי וחבילת המוצרים שלה, אחת הפעולות של כל מקדם אתרים , חברת פרסום בכדי להעלות את אחוזי החשיפה והמודעות לציבור היא פעילות אנפה ברשתות חברתיות שונות , הגדולה והשלטת מביניהן היא כמובן פייסבוק, פייסבוק היא רשת חברתית שהגיעה לכל פינה בחיי היומיום שלנו.

כיום גם בסרטים , בחדשות , בטלויזיה , ובשיחות היומיומיות שלנו אנו הוגים את השם פייסבוק, מי שלא שם לא קיים.. והפעם זה אמיתי.

שיווק ברשתות חברתיות - למה פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם כיום, יש לרשת מעל ל 540,000,000 משתמשים שחוזרים מידיי יום לאתר, ושוהים בו בממוצע לא פחות מ -55 דקות . אם תסתכלו על מחקרים שערכו על רשתות חברתיות ואתרים אחרים בפרט , גולש אינו מבלה יותר מ -5 שניות על עמוד אינטרנט בממוצע.

ניתן לפתוח דפים עסקיים , אשר יכילו את כל הפרטים של החברה, אירועים של החברה, החברים שלה, תמונות ומגוון כלים אחרים אשר מגדילים את האינטרקטיביות של העמוד, ובכך מעלים את אחוז החשיפה.  אפשרות למנהל העמוד לשלוח את העמוד לכל חבריו ואף יותר מזה.

קידום ממומן - פרסום בגוגל ? לא רק...

הנתונים שפייסבוק מייצר הם מדהימים ובעלי פוטנציאל חשיפה כה רב, שבעלי הרשת הבינו זאת עוד בשלב מוקדם והוציאו כלים לפרסום בפייסבוק בצורה יעילה כמו גוגל (PPC) לבצע קמפיינים לפי חיתוכים רצויים בתאריכים רצויים בטווח המחיר הרצוי ולשלם PER CLICK . 

כמו הפרסום בגוגל המוממן כך גם פייסבוק הצטרפו לשיטת ה PAY PER CLICK . אין מה להשוות בין השתיים , לכל אוהבי המלחמות הפקטיביות (פייסבוק לא מתחרה בגוגל) גם נתוני החשיפה אצל ה PPC בגוגל משמעותית גדולים יותר.

קבוצה בפייסבוק - נחלת העתיד של מיתוג אישי

אחת מהטקטיקות של מיתוג עצמי יעיל היא בניית קבוצה בפייסבוק , אשר מספקת מידע יעיל וחינמי לגולשים , אינפורמציה אשר הגולש מפיק ממנה. בקבוצה שפתחתי טיפים חינם לקידום האתר בגוגל (אתם מוזמנים להצטרף, וטוב יום קודם),  כל המאמרים שנכתבים בחברה בתחום קידום אתרים עולים לקבוצה, וכמובן שאנו משתדלים שמאמרים אלו יענו לצרכיהם של בעלי אתרים , בוני אתרים , מקדמי אתרים וכל אדם המעוניין לקדם את העסק שלו על גבי הרשת.

המוטו שלי הוא כזה - ידע שווה זהב ואנו מחלקים זהב בחינם

קבוצות , קידום ממומן , עמודי עסק (עמודי תווך) הם רק חלק מהאפשרויות שפייסבוק מייצרת בשבילנו. גם הפרופיל שלנו בפייסבוק יכול להפוך לכלי יעיל ביותר לשיווק וליצירת באז ויראלי איכותי. על ידי שימוש בערוץ יוטיוב , פרופיל , קבוצה ועמוד עסק לבד, ניתן להעלות מודעות לאתר שלנו \ מוצר שלנו \ עסק שלנו בכמה מאות אחוזים בזמן מאד קצר.

יצירתיות - המפתח לשיווק בפייסבוק

כמו בכל עולם השיווק, היצירתיות היא המפתח האמיתי להצלחה בעולם השיווק, גם שיווק ברשתות חברתיות כגון פייסבוק אינו שונה, ככל שניהיה יצירתיים יותר, כך יותר אנשים יצטרפו לקבוצה שלנו או יעשו LIKE על העמוד שלנו, עד לא מזמן בפייסבוק על כל עמודי העסק היה כפתור "become a fan" לאחרונה פייסבוק גילו, שהדבר מכביד על הגולש.

שההגדרה שלהיות אוהד של דבר מה אינה נכונה בהרבה מקרים בהם אנחנו דווקא מאד אוהבים את החברה אבל לא אוהדים אותה, ומקווים ששינוי הכפתור become a fan  לכפתור Like יקל על הגולשים וישפיע עליהם ללחוץ יותר מאשר הדרך הישנה, יותר מזה ברגע שהם לוחצים הם נשארים מקושרים למה שקורה בעמוד, וכל עדכון על קיר העמוד יופיע אצלם.

רשתות חברתיות - כלי יעיל

רשתות חברתיות הן כלי יעיל לבאז ויראלי , אם אנו אנונימיים לחלוטין , אנו יכולים ליצור רעש "אובייקטיבי" לגבי המוצר שלנו , כממליץ מבחוץ. טקטיקה זו משדרת לגולש אמינות אם כי בפועל נעשה ההיפך, הרי אנו משווקים את מוצר שלנו , פשוט לא מדווחים עליו כשלנו אלא מדווחים עליו כממליץ בפייסבוק שלי.

חברים נוטים להתחבר וללחוץ LIKE על דברים מעניינים שחברים שלהם לוחצים, גם פייסבוק יודעים את זה ומידיי פעם מראים לך את כל מה שחברייך לחצו בצד ימין למעלה.








אופציות אלו הם רק חלק מהפעילות שפייסבוק מייצרת בכדי לעודד לחיצות , כניסות ומעבר בדפים בתוך הרשת, אחד הכלים המדהימים ביותר שפייסבוק מציעה , היא התערבות של ממש בקוד הפתוח של הרשת בכדי לסייע לה לגדול וזה נעשה בצורה של בניית אפליקציות. תקחו למשל את האפליקציה של חברת זינגה (Zynga) שפיתחה ותיכנתה עשרות אפליקציות לפייסבוק.

באז ויראלי איכותי - כמה מדברים עליי ? 

אחד המדדים לטיב שיווק ויראלי היא כמה רעש הוא עשה גם מחוץ לרשת , האפליקציה של זינגה פראם-וויל , הכתה גלים כה גדולים שלא פעם שמענו את חברינו מדברים על לשלוח אחד לשני פרות , סוסים, עצים , מסמרים ומה לא בכדי להגדיל את החווה שלנו.




זה ברור היום שפייסבוק לא הולכים להיעלם בקרוב וגם שלא מדובר בטרנד חולף, בהתחשב במספר הגולשים היומיומיים, ומספר האפשרויות והפיתוחים שרק הולכים וגדלים מיום ליום. פייסבוק הופך אט אט לכלי פרסומי אדיר מימדים עם אחוז חשיפה גבוה ביותר.

המקום המושלם לפרסומות , ולשיווק בשיטה הטובה ביותר שמוכרת לנו , מפה לאוזן ... אין דבר טוב יותר מהמלצה של חבר, או מטקטיקה פרסומית חכמה ברשת החברתית שכולנו חברים בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה